سخن انیس

در راه خدمت‌ به وطن باید از خود شهامت نشان دهیم

در هر کار اخلاص و صداقت نقش بسزایی دارد و راستی باعث می‌شود که کار به وجه احسن انجام داده شود و گوهر مقصود به درستی به دست آید.

در هر کار اخلاص و صداقت نقش بسزایی دارد و راستی باعث می‌شود که کار به وجه احسن انجام داده شود و گوهر مقصود به درستی به دست آید.

وطن که حیثیت مادر را دارد از فرزندانش خدمت خالصانه و صادقانه می‌خواهد و فرزندان باید با کمال محبت و عشق به آبادی وطن بپردازند و از خود صفا و صمیمیت در قبال مادروطن خویش نشان بدهند.

قسمی‌که فرزندان اصیل این سرزمین با خون خود درخت جهاد، آزادی و عزت این وطن را به ثمر رساندند، باید ما با عرق خود درخت شکوفایی و ترقی کشور را آبیاری کنیم و در این راه خدمات صادقانه‌یی را انجام دهیم.

ملت بزرگ و مجاهد افغانستان پیوسته در مقابل تجاوز و اشغال مبارزه و فداکاری کرده اند.

اما، در عرصه‌ی سیاسی، بازسازی و آبادی کشور متٲسفانه غالباً عقب افتاده و به موفقیت‌های بلندی نرسیده اند.

اگرچه بعد از فتح و پیروزی امارت اسلامی افغانستان، دستاوردهای بزرگ و قابل‌ملاحظه یی نصیب این ملت شده است، اما این دستاوردها کافی نیست و این ملک و ملت از ما خدمات بیشتر می‌خواهد و این مادروطن از ما امیدها و آرزوهای زیادی دارد.

ما باید در راستای خدمتگزاری به میهن از خود شهامت و دیانت بیشتر نشان بدهیم و در راه آبادانی و شکوفایی این سرزمین زجرکشیده به خدمات شایان و شبانه‌روزی بپردازیم.

تا باشد سرزمین ما مانند دیگر سرزمین‌ها به شکوه و وجاهتِ اعمار و آبادی برسد و مردم بیچاره‌ی این مرزوبوم از حالت فلاکت‌بار و بدبختی‌ها نجات پیدا کنند.

حقا؛ ملتی که کمر به خدمت صادقانه ببندند محکوم به بدبختی نیستند و از پنجه‌ی خطرناکِ فقر و بیچارگی نجات می‌یابند.

ما مطمینیم؛ اگر همه برادرانه، با کمال اخلاص و به دور از تعصبات گوناگون، برای آبادی و شکوفایی این مملکت بپردازیم، فردای بهتری ما را استقبال خواهد کرد و آینده روشن و درخشانی ما را در آغوش خواهد کشید

ازاین جهت، لازم است تا ملت دستی‌به‌هم داده، با دنیای صداقت و اخلاص در خدمت مادروطن قرار بگیریم و این سرزمین را به گلزمین جهان مبدّل نماییم.

به امید افغانستان آباد و ملت خوش‌بخت و آسوده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *