افغانستان

هئیت وزارت زراعت رهسپار ازبیکستان شد

هیئتی از وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امارت اسلامی به سرپرستی مولوی صدر اعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری به منظور گسترش روابط و امضای چندین توافق‌نامه همکاری رهسپار کشور ازبیکستان شد.

هیئتی از وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امارت اسلامی به سرپرستی مولوی صدر اعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری به منظور گسترش روابط و امضای چندین توافق‌نامه همکاری رهسپار کشور ازبیکستان شد.

مصباح الدین مستعین، سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امارت اسلامی در گفتگو با خبرنگار آوا گفت که مولوی صدر اعظم عثمانی، با حضور خان محمد فروتن، رئیس اتاق زراعت و مالداری افغانستان و هئیت همراه به کشور ازبیکستان سفر کردند.

به گفته او، این سفر به ادامه سفر معاون رئیس جمهور کشور ازبیکستان و هیئت همراهش به افغانستان، به کشور ازبیکستان انجام می‌شود که هدف از آن تقویت روابط و هماهنگی میان سرمایه‌گذاران بخش زراعت و مالداری و گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در بخش زراعت و مالداری می باشد.

مستعین افزود که قرار است در جریان این سفر هیئت وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امارت اسلامی با مسوولان وزارت زراعت و آبیاری کشور ازبیکستان دیدار کنند.

سخنگوی وزارت زراعت در ادامه سخنان خود گفت که هئیت افغانستان در این سفر پیرامون گسترش همکاری‌ها در بخش‌های تخم‌های اصلاح شده گندم و پنبه، پرورش برنج، ترویج آبیاری قطره‌ای، انکشاف باغداری، ارتقاء ظرفیت کارمندان، سرمایه گذاری در زمین‌های خشک افغانستان و سایر بخش‌ها با مسئولان وزارت آبیاری کشور ازبیکستان بحث و تبادل نظر نموده و تفاهم‌ نامه‌های همکاری را به امضا برسانند. در جریان این سفر مولوی صدر اعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، را رئیس اتاق زراعت و مالداری افغانستان، رئیس تصدیق دهی تخم‌های بذری، رئیس صحت حیوانی، رئیس تحقیقات خاک شناسی، مشاور مقام وزارت زراعت، مشاور معین زراعت و مالداری، معاون اول اتاق زراعت و مالداری و رئیس دارالانشاء اتاق زراعت و مالداری افغانستان همراهی می‌کردند.

گفتنی است که چندی قبل یک هئیت بلندپایه ازبیکستان به سرپرستی معاون نخست وزیر آن کشور به کابل سفر کرده و در بخش‌های مختلف با امارت اسلامی اعلام آمادگی و همکاری کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *