گزارش

بیش از ۳۵۰۰ خانواده اخراج شده از پاکستان در ولایت بلخ ساکن خواهد شد

سخنگوی پولیس ولایت بلخ می‌گوید: پولیس بلخ چندین مرحله کمک‌های خود را برای مهاجرین اخراج شده از پاکستان ارائه کرده است و تیم تدارکات پولیس در بخش حمل و نقل با وسایط نقلیه به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مهاجرین قرار دارند.

سخنگوی پولیس ولایت بلخ می‌گوید: پولیس بلخ چندین مرحله کمک‌های خود را برای مهاجرین اخراج شده از پاکستان ارائه کرده است و تیم تدارکات پولیس در بخش حمل و نقل با وسایط نقلیه به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مهاجرین قرار دارند.

محمد آصف وزیری، سخنگوی پولیس ولایت بلخ در مورد امداد رسانی نیروهای پولیس برای مهاجرین اخراج شده از پاکستان در این ولایت به خبرنگار آوا گفت: فرمانده پولیس ولایت بلخ شخصاً خدمت مهاجرین اخراج شده از پاکستان در حومه شهر مزارشریف حضور پیدا کرده و برای هموطنان بازگشت کننده اطمینان داد که هر چه در توان داریم برای آسایش و آرامش آنان انجام خواهد داد.

وی از تامین امنیت صد درصدی مهاجرین ساکن در کمپ‌ها سخن زده و افزود: «پولیس بلخ چندین مرحله کمک‌های خود را برای مهاجرین اخراج شده از پاکستان ارائه کرده است و تیم تدارکات پولیس در بخش حمل و نقل با وسایط نقلیه به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مهاجرین قرار دارند».

وزیری همچنین گفت: پولیس بلخ برای ارائه خدمات خوب به منظور کاهش مشکلات هموطنان مان که به صورت اجباری از پاکستان اخراج شده مصمم است و تدابیر امنیتی برای مصئونیت جانی و مالی مهاجرین ساکن در کمپ‌ها روی دست گرفته شده است.

در همین حال شیخ عبدالجلیل شهید خیل، رئیس معارف ولایت بلخ و عضو کمیته امداد برای مهاجرین اخراج شده از پاکستان به خبرنگار آوا گفت: رهبری حکومت محلی بلخ برای کمک رسانی و ارائه خدمات خوب به هموطنان بازگشته که از پاکستان وادار به کوچ اجباری شدند مصمم می باشد و تا کنون روند کمک رسانی به شکل منظم در شب و روز انجام شده است.

وی اظهارداشت که ریاست معارف ولایت بلخ برای خانواده‌های اخراج شده از پاکستان اطمینان می‌دهد که تمام کودکان و نوجوانان شان را در عرصه تعلیمی و تربیتی تحت پوشش قرار می‌دهد.

شهید خیل افزود که بیش از ۳۵۰۰ خانواده اخراج شده از پاکستان وارد ولایت بلخ شدند و پروسه تثبیت هویت، کمک رسانی و اسکان آنان آغاز گردیده است.

گفتنی است همزمان با اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی توسط حکومت پاکستان اقدامات و تدابیر جدی از سوی حکومت امارت اسلامی بخصوص مسئولین ولایت بلخ روی دست گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *