افغانستان

فراغت 100 دانش‌آموز در بخش هنر از یک مرکز آموزشی

مرکز آموزشی«‌دریا» برای اولین بار  ۱۰۰ تن از جوانان کشور را در بخش هنر عکاسی، طراحی‌لباس، نقاشی و رسامی پس از مدت شش ماه آموزش فارغ نمود.

مرکز آموزشی«‌دریا» برای اولین بار  ۱۰۰ تن از جوانان کشور را در بخش هنر عکاسی، طراحی‌لباس، نقاشی و رسامی پس از مدت شش ماه آموزش فارغ نمود.

مسئولان اکادمی دریا می گویند جوانان بعداز سپری نمودن فراگیری حرفه صاحب شغل خواهند شد و می توانند در بازار برای خودشان کار ایجاد نمایند.

عباس میرزایی مسئول اکادمی دریا می‌گوید جوانان از اقوام مختلف کشور توانستند بعد از سپری نمودن مدت شش ماه آموزش هنر عکاسی، نقاشی، طراحی لباس و رسامی را فرا گیرند.

«هدف ما از ایجاد اکادمی دریا آموزش حرفه‌ی برای جوانان کشور می‌باشد که خوشبختانه توانستیم در شرایط فعلی در دور نخست خود ۱۰۰ تن از جوانان کشور را در حرفه‌های مختلف آموزش دهیم تا جوانان کشور بتوانند در شرایط فعلی صاحب شغل شوند».

آقای میرزایی آموزش حرفه را برای جوانان نیاز جدی در شرایط کنونی می داند: «ما می توانیم با توجه به شرایط فعلی برای جوانان کشور زمینه‌ی آموزش حرفه را مساعد نماییم تا جوانان بتوانند بعداز فراغت صاحب شغل در کشور شوند و نیز بتوانند تصویر افغانستان را با هنر شان به جهانیان به معرفی بگیرند».

آقای میرزایی علاوه کرد با توجه به تعهدی که برای کشور خود داریم با دشواری‌های زیاد توانستیم  ۱۰۰ تن را آموزش حرفه بدهیم و این روند ادامه خواهد داشت.

«جوانان و استادان نهاد ما که برای کشور داشتند با وجود چالش‌های اقتصادی به آموزش خودشان پرداختند و اکنون می‌توانند در بازار هنر شان را به نمایش بگذارند و صاحب شغل باشند».

مراد علی رونق یک تن از استادان این اکادمی می‌گوید: «تعهد ما خودکفایی جوانان و ایجاد شغل برای آنانان می باشد تا بتوانند با خلاقیت شان هم تصویر از افغانستان داشته باشند و هم صاحب حرفه شوند».

آقای رونق می‌گوید با چنین برنامه ها می توانیم در رُشد فرهنگ کشور تاثیر گزار باشیم و بتوانیم فرهنگ خود را حفظ کنیم و جوانان کشور بافراگیری حرفه فرهنگ افغانستان را زنده نگهدارد دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *