اجتماعی

سازمان های جهانی بر مشکلات مهاجرین افغان رسیده گی نمایند

شاداب دولت پاکستان بدون اینکه تعریف و درک درست از کلمه یا واژه مهاجر داشته باشد با زیر پا نمودن حقوق اسلامی ، انسانی و همسایگی با مهاجران افغان چنان پیش آمدی را در پیش گرفت که نه تاریخ و نه هم مردم افغانستان چنین عمل ظالمانه را فراموش میکند.

 

شاداب

دولت پاکستان بدون اینکه تعریف و درک درست از کلمه یا واژه مهاجر داشته باشد با زیر پا نمودن حقوق اسلامی ، انسانی و همسایگی با مهاجران افغان چنان پیش آمدی را در پیش گرفت که نه تاریخ و نه هم مردم افغانستان چنین عمل ظالمانه را فراموش میکند.

چنین برخورد بدان ماند که رویکردی نامتعارف درمقابل دشمن پس از پیروزی به منصه اجرا گذاشته میشود و مال واموال دشمن تاراج و چور و چپاول میگردد. به هر صورت دولت پاکستان با چنین عمل نادرست و غیر انسانی لکه ننگ را بر جبین خود هک نمود که باد و باران روزگار و گذشت زمان نمیتواند آنرا پاک نماید.

هزاران خانواده مهاجر افغان در حالیکه خانه و کاشانه فقیرانه و مال و لوازم خویش را از دست داده با لت و کوب و آزار و اذیت پولیس پاکستان روبروست، این در حالیست که فصل سرما در پیش است و هوا سرد گردیده ، افغانان مهاجر در هوای سرد بدون سر پناه آواره و سرگردان اند.

در حالی که احزاب سیاسی ، علما ، نهادهای مدنی پاکستان و نهاد های اجتماعی و سیاسی جهانی در رأس آن سازمان ملل از دولت پاکستان مکرراٌ خواستند تا در تصمیم خویش تجدید نظر نماید، اما دولت پاکستان بی شرمانه به بیرون کردن مهاجران دست یازیده و به بیداد و بیرحمی خویش ادامه داده بر مشکلات مهاجران افزوده میرود.

با آنکه مسئولین امارت اسلامی از طرق مختلف کوشیدند با تفاهم و تعاطی نظر مشکل را با دولت پاکستان حل نماید اما دولت پاکستان بر لجاجت خویش ادامه داد که این لجاجت و بی رحمی دولت پاکستان حساسیت را میان دو کشور به بار خواهد آورد.

این در حالیست که مشکلات اقتصادی در کشور حکمفرماست و رسیدگی بر مهاجران در چنین وضعیت کاریست دشوار، تهیه مسکن ، مواد خوراکی  ، لباس و …

که مهاجران همه این هارا از دست داده اند میشود با جد و جهد نهادهای زیربط داخلی و همکاری نهاد های مدد رسان جهانی مرفوع گردد.

در زمینه مولوی امیر خان متقی سرپرست وزیر خارجه کشور با نماینده خاص سر منشی ملل متحد روزا اتونبایو مسئول یوناما صحبت های همه جانبه نموده تا در قسمت رفع مشکلات مهاجران همکاری لازم نمایند.همچنان مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع کشور مکرراٌ از دولت پاکستان خواست تا در مقابل مهاجران از برخورد ظالمانه کار نگیرند و عواطف اسلامی و انسانی را در نظر بگیرند.

همچنان ملا محمد حسن آخوند گفته است اگر حکومت پاکستان با امارت اسلامی مشکلات دارد باید از راه گفتگو حل کند ، آزار و اذیت مهاجران ، چور و چپاول اموال و دارایی های شان را ویران کردن خانه های شان و همچنان  در زمان برگشت برایشان مشکلات ایجاد کردن در هیچ قانونی نیست.

دولت پاکستان باید برای مهاجران وقت بدهد تا مهاجران افغان به طور عزتمندانه به کشور خود بازگردند و گفت برای تمام نهاد های زیربط هدایت دادند که بر مشکلات مهاجران با تمام امکانات رسیدگی نمایند.در کنار اینکه مسئولین امارت اسلامی به امکانات دست داشته برای رفع مشکلات مهاجران برگشته به کشور میپردازند از نهادهای ملی و بین المللی مدد رسان بازرگانان افغان و مردم نجیب افغانستان می طلبیم که در حد توان و امکان برای برادران مهاجر افغان که از کشور پاکستان برگشته اند از هیچ گونه همکاری و دست گیری دریغ نورزند که مطمیناٌ چنین خواهد شد افغانها با درک وجیبه اسلامی ایکه دارند در زمان بروز مشکلات دست هم دیگر را گرفته و دین اسلامی و انسانی خویش را ادا مینمایند .           انشاالله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *