افغانستان

بهره‌‍ برداری 36 پروژه توسعه‌ای در ننگرهار

مسئولان محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که 36 پروژه توسعه‌ای به ارزش بیش از 20 میلیون افغانی در ولسوالی پچیراگام این ولایت به بهره برداری رسیده است.

مسئولان محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که 36 پروژه توسعه‌ای به ارزش بیش از 20 میلیون افغانی در ولسوالی پچیراگام این ولایت به بهره برداری رسیده است.

در مراسمی که به همین مناسبت در ولسوالی پچیراگام گرفته شده بود، مولوی سعید احمد بنوری، معاون والی ننگرهار گفت؛ با توجه به تامین امنیت و صلح در کشور برای توسعه افغانستان تلاش می‌کنند.

وی در ادامه بر خودکفایی افغانستان و عدم « دست درازی به دیگران» اشاره کرده و افزود «با دستان خود کشور را آباد کنیم».

معاون والی ننگرهار همچنین از مسؤولان ادارات «داکار» و «یونیپس» به خاطر تطبیق پروژه‌ها در این ولسوالی قدردانی نموده و اطمینان هرگونه همکاری را داد.

در همین حال، مولوی قسمت الله مبارز رییس انکشاف دهات ننگرهار می‌گوید که موسسه « UNOPS »پروژه را در 19 قریه ولسوالی پچیراگام با هزینه مالی 20 میلیون و 86 هزار افغانی و با همکاری تخنیکی موسسه داکار تطبیق کرده است.

وی گفت: این پروژه ها شامل 13.5 کیلومتر سرک، پاکسازی 18 کانال به طول 14 کیلومتر و 950 متر دیوارهای استنادی می‌باشد.

وی افزود: 1800 خانواده به صورت مستقیم و 12 هزار خانواده به صورت غیرمستقیم از این پروژه‌های توسعه‌ای بهره مند می‌شوند.

از سویی هم مولوی ریاض الله حقانی به نمایندگی از اقوام ولسوالی پچیراگام با ابراز خرسندی از تکمیلی پروژه‌ها خواستار اعمار ساختمان مکاتب، بندهای آب و ایجاد فرصت‌های کاری برای جوانان شد.

با این وجود، رئیس زون شرق موسسه داکار گفت: این پروژه‌ها معیشتی بوده که هشتاد درصد پول در اختیار کارگران و با مقدار دیگر پول پروژه ها اجرا شده است. وی اطمینان می‌دهد که پروژه‌های دیگری در ولسوالی پچیراگام راه‌اندازی خواهند کرد.

گفتنی است که پروژهای توسعه‌ای زیادی در سرتاسر کشور از سوی موسسات خارجی و داخلی  در حال کار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *