افغانستان

کمبود بودجه، سازمان غذایی جهان را وادار به کاهش و یا قطع کمک‌ها خواهد کرد

سازمان غذایی جهان میگوید: در شماری از کشور ها منجمله افغانستان با کمبود شدید بودجه مواجه اند و اگر کمک ها صورت نگیرد این سازمان مجبور به کاهش و یا قطع کمک ها در شماری از کشور ها خواهد شد.

سازمان غذایی جهان میگوید: در شماری از کشور ها منجمله افغانستان با کمبود شدید بودجه مواجه اند و اگر کمک ها صورت نگیرد این سازمان مجبور به کاهش و یا قطع کمک ها در شماری از کشور ها خواهد شد.

سازمان غذایی جهان اعلام کرده که با بدترین بحران مالی تاریخ خود روبرو است و تامین نیاز جهان با کمک غذایی، با دشواری بی‌سابقه‌ای همراه است.

این در حالی است که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به زودی برگزار میشود، سران کشورهای جهان برای مقابله با فقر و گرسنگی و کمک به توسعه در جهان، یک بار دیگر دیدار کنند.

رئیس این نهاد سازمان ملل متحد گفته است: این برنامه حتی برای ادامه کار خود در افغانستان تا پایان ماه اکتبر پول کافی ندارد و اگر کمک نرسد مجبور به ترک کامل این کشور خواهد شد.

سیندی مک‌کین؛ به شبکه ای.بی.سی امریکا گفت: بحران‌های جهانی مانند همه‌گیری کرونا، تغییرات اقلیمی و جنگ، هزینه‌ فعالیت این سازمان را به مراتب بالاتر برده است و در همین حال درمیان کشورهای کمک‌کننده، حساسیت و مقاومت نسبت به کمک‌های خارجی به کشورهای نیازمند بیشتر شده است.

خانم مک کین تاکید کرده است: برای اولین بار در حالی که نیاز به کمک غذایی در جهان مرتباً رو به افزایش است: کمک‌ها به این نهاد بین‌المللی کاهش یافته است و این سازمان مجبور شده کمک‌های خود را در مناطقی مانند افغانستان، بنگلادیش، فلسطین، کانگو، هایئتی، اردن، سودان جنوبی، سومالیا و سوریه کاهش دهد این در حالی است که سازمان غذایی جهان، حدود ۹۷ میلیون تن  را در جهان کمک می‌کند.

ناامنی غذایی که بر اثر گرمایش زمین و همه‌گیری کرونا با دشواری روبه‌رو بود، از زمان حمله روسیه به اوکراین بدتر شده است.

شبکه ای.بی.سی به نقل از مقام های سازمان ملل گفته است: بحران‌های بین‌المللی مانند جنگ در اوکراین بر بحران گرسنگی در جهان سایه افکنده و همزمان بحران اقتصادی جهانی باعث شده در کشورهای ثروتمند، رای‌دهندگان با سیاست‌های حامی کمک‌های خارجی مخالفت کنند.

این نهاد های جهانی در حالی از قطع کامل کمک ها با افغانستان سخن میگوید که  مقام های روسی ادعا کردند که اوکراین در گرفتن کمک های بین المللی از افغانستان و سوریه پیشی گرفته است و این نشان میدهد که کشور های غربی و امریکا با مسایل بشری برخورد سیاسی و سلیقه ای  دارند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *