سخن انیس

فقر و بیکاری تنها دغدغه‌ی مردم

بعد از تحول و همپاشی نظام‌ها تنها چیزی که برای مردم باقی ماند، همین بیکاری، فقر و نبود زمینه‌های کاری‌ست.

بعد از تحول و همپاشی نظام‌ها تنها چیزی که برای مردم باقی ماند، همین بیکاری، فقر و نبود زمینه‌های کاری‌ست.

اگر چه با پیروزی امارت اسلامی نگرانی‌های مردم از ناحیه امنیت جانی و مالی رفع گردیده اما درد بیکاری هنوز احساس می‌شود و هر روز مردم را آزار می‌دهد.

فراهم‌ساختن زمینه‌های کاری یکی از اولویت‌های حکومت‌ها در جهان و رفع چالش‌های اقتصادی جزء برنامه‌های مهم و دایمی آن می‌باشد.

وقتی با انبوهی از جوانان سر می‌خوریم همه داد از فقر، بیکاری و بی‌روزگاری می‌زنند.

متاسفانه یکی از علت‌های که جوانان فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند و با هزاران مشقت و مشکل راه مهاجرت را در پیش می‌گیرند، همین بیکاری و بی‌روزگاری است.

امارت اسلامی با آنکه برنامه‌های اقتصادی خوبی را روی دست گرفته و برای نابودی فقر تلاش می‌کند اما جوانان خواستار ایجاد زمینه‌های کاری بیشتری هستند.

با اظهار درد و تاسف، حکومت‌های گذشته با آنکه سرمایه‌های هنگفت و مساعدت‌های بی‌شماری را در اختیار داشتند، نتوانستند برای محو و نابودی فقر، برنامه‌های روی دست بگیرند، بلکه آنان همه در فکر پر ساختن جیب‌ها و اکونت‌های بانکی خویش بودند.

کشور ما با داشتن قیمت‌ترین و با ارزش‌ترین معدن‌ها در جهان اما مردم آن هنوز دغدغه‌ی شان چگونگی شب‌تیر کردن و سیرساختن شکم‌های شان هستند.

امارت اسلامی چنانچه بر امن‌ساختن کشور موفق بوده و مرزهای کشور را از وجود اخلال‌گران پاک‌ساخته، باید در امر نابودسازی فقر، تلاش‌های خستگی ناپذیری را انجام دهد و هرچه زودتر دامن این بلا را از کشور ما بر چیند.

مردم با آنکه روزهای سخت و سنگینی را سپری کردند و از نظام‌های پیشین خاطره خوش ندارند، اما امیدوار هستند که امارت اسلامی بر تمام بدبختی‌ها مهر اختتام بزند و کشور را از شر این بدبختی نجات دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *