سخن انیس

افغانستان و چرخش دستگاه بازسازی

بعد ازچندین دهه، این نخستین بار است که امنیت سراسری در افغانستان عزیز تأمین گردیده و دستگاه احیای مجدد کشور به چرخش درآمده است.

بعد ازچندین دهه، این نخستین بار است که امنیت سراسری در افغانستان عزیز تأمین گردیده و دستگاه احیای مجدد کشور به چرخش درآمده است.

اگرچه در بیست سال اشغال، امریکا و کشورهای متجاوز و مغرض به حکومت دست‌نشانده‌ی خود، کمک‌های پولی و مالی زیاد نمودند.

اما، چون جمهوریت تا فرق در فساد غرق بود و دست‌اندرکاران آن رژیم پیوسته کمک‌های دالری را حیف و میل می‌کردند و برای ساختن زیربناهای کشور به مصرف نمی‌رساندند.

حالا امارت اسلامی افغانستان، با وجودی‌که زیر فشارهای گوناگون قرار دارد و هیچ کشوری هنوز آن را به رسمیت نشناخته است، با‌آن‌هم در عرصه‌ی ساختن زیربناها، امور بنیادین و ساخت و ساز کشور تلاش‌های بهتری انجام می‌دهد و چرخش بازسازی این کشور را به گردش درآورده است.

ملت افغانستان از پروژه‌های ملی و انکشافی که در سطح کشور  به راه افتاده است خیلی خوشحال استند و فرد- فرد ملت از اقدامات مفید و گام‌های مثبت و سازنده‌یی نظام اسلامی خویش، تقدیر و ابراز خرسندی می‌نمایند.

ما باور داریم؛ اگرکارهای کشور به همین شیوه به‌پیش بروند، به زودترین فرصت افغانستان به بهتر شدن دست خواهد یافت و ملت بیچاره‌ی این سرزمین به نعمت رفاه و آسایش و شکوفایی خواهند رسید.

از چشم انداختن افغانستان بی فایده و به نفع هیچ‌کشوری نمی‌باشد جز این که مردم و ملت ما بیش‌تر از پیش دچار فقر، بی کاری و بدبختی شوند.

مردم افغانستان به جهان و جهانیان صدا می‌زنند که لطفاً کرامت انسانی را زیر پا نسازید و آنچه خواسته مردم ما است را، در قالب دیپلوماسی مشخص برآورده بسازید!

افغانستان با هیچ کشوری مشکل ندارد و هیچ خطری را از خاک خود متوجه جهان نمی‌سازد. بدین ملحوظ نگرانی‌های جهان از این ناحیه بی‌اساس بوده و ما مصمم هستیم در قبال گفته‌های خویش استوار بمانیم.

امیدواریم که جهان و کشورها این نظام اسلامی، ملی و خدمت‌گزار را به رسمیت بشناسد و دیگر از آدرس دشمنان افغانستان و از عینک سیاه بدخواهان، این کشور را نبینند و آن‌چه که حقیقت دارد و واقع بینانه است، آن را بازتاب دهند ودر روشنی آن با افغانستان، وارد تعامل شوند.

افغانستان امروز استقلال و اقتدار خوبی برخوردار است و باید جهان و تمام کشورها با استفاده از این فرصت طلایی با نظام و ملت افغانستان هم‌دست شوند و بدون غرض در احیا، آبادی و شکوفایی افغانستان، نقش خود را ایفا نمایند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *