سخن انیس

سفر مقامات به ولایات و دیدار با مردم، قابل ستایش است

چندی می‌شود که سفرها و دیدارهای بزرگان امارت اسلامی در ولایات کشور افزایش یافته است و مقامات بلندپایه از نزدیک با مردم و اراکین حکومتی ولایات دیدار و ملاقات می‌نمایند.

چندی می‌شود که سفرها و دیدارهای بزرگان امارت اسلامی در ولایات کشور افزایش یافته است و مقامات بلندپایه از نزدیک با مردم و اراکین حکومتی ولایات دیدار و ملاقات می‌نمایند.

سفرهای وزیر امور داخله، وزیر اطلاعات و فرهنگ، وزیر امر باالمعروف و نهی عن المنکر، وزیر سرحدات، اقوام و قبایل برخی وزیران و معین‌های دیگری خیلی مفید است و از روز و روزگار  مردم در ولایات آگاهی پیدا کردن و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی نمودن، امید را در دل‌های مردم بیشتر زنده می‌کند.

بدون شک، مردم در ولایات به مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه استند که سفر مقامات حکومتی و ارزیابی بزرگان، برآنان تاثیرات مثبت خواهد گذاشت و تا حدی مشکلات مردم، کاهش خواهند یافت.

اگرچه والی‌ها، قومندان‌های امنیه و رییس‌ها در ولایت‌ها که نمایندگان حکومت استند، تلاش می‌کنند تا مشکلات مردم حل گردد و وضعیت ملت بهبود پیدا کند.

اما با آن هم بعضاً کمی‌وکاستی هایی وجود دارد که با رفتن مقامات بلندپایه کاهش یافته و باعث رضایت بیشتر ملت از حکومت و نظام می‌گردد.

بهترین شیوه‌ی حکومتداری همین است که وزیران و مقامات بلندپایه‌ی حکومتی، وقتاً فوقتاً در ولایات تشریف ببرند، مردم را به حضور بپذیرند و مشکلات مردم را از نزدیک مورد غور و بررسی قرار بدهند.

این روند سالم، ملت را بیشتر با نظام نزدیک می‌سازد و فاصله‌هایی که توسط تبلیغات دشمنان افغانستان  به وجود می‌آیند را برطرف ساخته و فضای اطمینان میان حکومت و ملت حاکم می‌گردد.

در این شکی نیست که امارت اسلامی از متن ملت افغانستان برخاسته است و همه فرزندان اصیل و دل‌سوز این سرزمین استند که به خاطر نجات این ملک‌وملت قربانی‌های بی‌دریغی به پیش‌گاه الهی تقدیم کرده اند و در راه آزادی و استقلال کشور جان‌های خود را فدا نموده اند.

با آن‌هم تبلیغات زهراگین دشمن، گاه‌گاه کارگر می‌افتد و در برخی موارد؛ میان ملت‌وحکومت می‌تواند فاصله ایجاد کند.

بدین ملحوظ سفرها، ملاقات و دیدارهای مقامات بلندپایه با ملت، امر مستحسن و ضروری است و از این کار مردم رنجدیده افغانستان، نه تنها استقبال می‌کنند بل‌که آن را امر تحسین برانگیز و قابل ستایش می‌دانند.

امیدواریم که این روش بیشتر توسعه پیدا کند و هر وزیر و مقام بلندپایه به خاطر بهبود وضعیت ملک و ملت بیشتر با ملت تماس بگیرند و گره مشکلات مردم را به دستان خویش کنند و مرزهایی که حایل در بین ملت و نظام قرار می‌گیرند را بشکنند و به طور مستقیم صدای ملت مظلوم و بیچاره را بشنوند.

ملت ما واقعاً به دلسوزی و دلجویی مسوولین نیاز مبرم دارند.

سال‌ها بود که دیوارهای کانکریتی میان ملت و مسوولین فاصله انداخته بود و دیدار مسوولین به‌ماه‌ها نصیب یک فرد نمی‌شد.

اما این‌که امروز بزرگان حکومتی خود شان به‌حضور مردم می‌روند، خود نشان می‌دهد که پایه‌های نظام و حکومت مستحکم‌تر و پایدار خواهد بود.

به امید افغانستان آباد و مرفه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *