افغانستان

مشکلات تجار افغانی در بنادر پاکستان در نشستی بررسی شد

سرپرست صنعت و تجارت با جمعی از تجاران ملی، رهبری اتاق تجارت مشترک افغانستان و پاکستان و رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری دیدار کرد.

سرپرست صنعت و تجارت با جمعی از تجاران ملی، رهبری اتاق تجارت مشترک افغانستان و پاکستان و رهبری اتاق تجارت و سرمایه گذاری دیدار کرد.

در این دیدار تجار ملی و مسوولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری مشکلات را که تازه در بنادر پاکستان خلق شده است برای نورالدین عزیزی  بیان داشتند.

در این نشست  خانجان الکوزی، رئیس اتاق تجارت مشترک پاکستان و افغانستان و محمد یونس مومند، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری و تاجران واردکننده از طریق پاکستان، مشکلات پیش آمده را بازگو کردند و گفتند: “اخیراً زمان طی مراحل گمرکی برای برخی از اموال ترانزیتی افغانستان در بنادر پاکستان از ۳ روز به ۱۰ روز افزایش یافته و بعد از ۱ سپتامبر ۲۰۲۳، ترانزیت ۱۴ قلم اموال ترانزیتی ممنوع قرار داده شده است. این اقدام مخالف موافقتنامه ترانزیتی آپتا و همچنان در مغایرت با تعهداتی است که در نشست های دوجانبه در مجلس وزرای تجارت پاکستان و افغانستان صورت گرفته است.

به طوری که هر کشوری در راهکار تجارتی و یا ترانزیتی خود تغییراتی ایجاد کند، باید به طرف مقابل به صورت رسمی اطلاع دهد٬ تا از رسیدن ضرربه بخش خصوصی دوطرف جلوگیری شود.

آنان گفتند: اقدام اخیر مقام های پاکستانی باعث تراکم کانتینرهای اموال تجار افغانی  دربنادرپاکستان شده، به تاجران افغانستان ضررهای جدی واردکرده است.”

نورالدین عزیزی در این دیدارگفت: ماهمیشه تمایل داریم که روابط تجاری خوب با همسایه داشته باشیم.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت مشکلات پیش آمده را جدی دانسته اظهارداشت:  پاکستان یک شریک تجاری خوب افغانستان است وماهمیشه تمایل داریم روابط تجاری خوب با همسایه داشته باشیم و متعهد شد٬ ما با مسوولان پاکستان دراین مورد بحث می‌کنیم، امیدواریم که به زودترین فرصت مشکلات حل و روابط تجاری مثبت دو کشور ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *