افغانستان

صلیب سرخ جهانی:با وضع تحریم‌ها وضعیت درافغانستان نگران کننده است

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ میگوید؛  باوضع تحریم ها٬ وضعیت اقتصادی و بشری در افغانستان نگران کننده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ میگوید؛  باوضع تحریم ها٬ وضعیت اقتصادی و بشری در افغانستان نگران کننده است.

این کمیته گزارش را از فعالیت شش ماه اول امسال که از سوی  کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان انجام شده است  منتشر کرده است که در آن  گفته شده است: در شرایط کنونی، به فراهم‌کردن امکانات اولیه زندگی برای میلیون‌ها تن ادامه می‌دهد. بر بنیاد گزارش، 55 درصد از مردم افغانستان در حال حاضر نیازمند کمک‌های بشردوستانه است.

در گزارش بیان شده است  که در شش ماه اول سال جاری میلادی به پنجصد و هشتاد و یک هزار و  581  تن و 548 بیمار که عمدتاً زنان و کودکان بوده‌اند، در 47 مرکز صحی جمعیت هلال احمر افغانستان، خدمات ابتدایی صحی ارائه کرده‌است.

این کمیته همچنین گفته است که در این مدت معاش 10900 کارمند صحی را پرداخته و از 33 شفاخانه حمایت کرده‌است. در گزارش صلیب سرخ آمده است که در شفاخانه‌ها 26 میلیون تن خدمات صحی دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که صلیب سرخ در نظر دارد که با ختم ماه جاری عیسوی٬ حمایت مالی خود را از شماری شفاخانه ها در افغانستان قطع کند.

از دید آگاهان سیاسی٬ گزارش اخیر کمیته بین المللی صلیب سرخ میتواند انگشت انتقاد بسوی امریکا  و سازمان های جهانی مرتبط  به آن باشد که با وضع تحریم ها  و انجماد دارایی های افغانستان٬ باعث بروز مشکلات در زندگی مردم این کشور شده اند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *