افغانستان

سرپرست وزارت انرژی و آب:  بند آب شاه‌توت للندر منبع مهم تأمین آب برای شهر کابل است

ملاعبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب  با شماری از مسئولان بخش تخنیکی این وزارت دیروز از ساحه بند آبیاری شاه توت للندر دیدن کرد.

ملاعبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب  با شماری از مسئولان بخش تخنیکی این وزارت دیروز از ساحه بند آبیاری شاه توت للندر دیدن کرد.

به گزار ش خبرنگارآژانس باختر: سرپرست وزارت انرژی و آب در جریان  بازدید،  بند شاه توت را منبع با اهمیت و حیاتی برای تأمین آب شهر کابل  خواند و تأکید کرد؛ این وزارت  تلاش دارد  تا هرچه زود تر زمینه  تطبیق کار ساختمانی آن را فراهم کند.

به گفته مسئولان وزارت انرژی و آب : بند آبیاری و تولید برق شاه توت للندر یکی از پروژه های بزرگ وزارت انرژی و آب درولسوالی چهار آسیاب کابل است که   به هدف تأمین  آب آشامیدنی، آبیاری زمین های زراعتی  وتولید انرژی برق  طراحی شده است .

درهمین حال شماری از باشندگان محل نیز از وزارت انرژی و آب خواهان تطیبق هر چه زود تر کار  این بند شدن و تأکید دارند که با فعال شدن این بند٬ مشکلات شهرکابل از ناحیه کمبود آب تا اندازه زیادی کاهش خواهد یافت.

از سوی هم برخی از شهروندان کابل می گویند: درحال حاضر شهریان کابل با مشکل شدید کمبود آب  رو برو هستند و از امارت اسلامی می خواهند که هر چه زودتر کار این پروژه حیاتی  را آغاز  کند  تامشکل کمبود آب در پایتخت بر طرف شود .

بند آب شاه توت للندر با ارتفاع ۹۲ متر دارای ظرفیت  ذخیره ۱۴۶ میلیون  مترمکعب  آب می باشد که برعلاوه تأمین  آب آشامیدنی  برای بخش  عظیم  از شهروندان کابل، حدود ۲۰۸۰ هکتارزمین زراعتی را نیزتحت آبیاری قرار خواهد داد  و بیش از دو میلیون تن از مزایای  آن مستفید خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *