سخن انیس

دلگرمی گردشگران  به مناظر طبیعی افغانستان

افغانستان نسبت به دوره‌های گذشته از امنیت بهتر و سراسری برخوردار است و مناظر طبیعی و جاذبه‌های این سرزمین، توجه گردشگران خارجی و سیّاحان داخلی را به خود جلب کرده است.

افغانستان نسبت به دوره‌های گذشته از امنیت بهتر و سراسری برخوردار است و مناظر طبیعی و جاذبه‌های این سرزمین، توجه گردشگران خارجی و سیّاحان داخلی را به خود جلب کرده است.

امسال مردم افغانستان و گردشگران خارجی با استفاده از فضای امن و استقرار ثبات و آرامش، به گردشگری و سیاحت پرداختند و از مشاهده‌ی مناظر طبیعی و آب‌وهوای مناسب کشور لذت بردند.

گزارش‌ها می‌رسانند که امسال مناطق چون: بامیان، پنجشیر، کنر، پکتیا، قندهار، ننگرهار، بدخشان، هرات، بلخ، سمنگان، غزنی و مناطق دیگری از کشور شاهد انبوهی از گردشگران خارجی و سیّاحان داخلی بوده اند و مردم از فضای آرام و مناسب، لذت بردند و کیف کردند.

بدون شک امنیت و آرامش از نعمت‌های بزرگ الهی است و ملک و ملتی که امنیت ندارند؛ از هیچ نعمت دنیا لذتی نمی‌برند و زندگی تلخ و تاریکی را سپری می‌کنند.

ملت زجرکشیده‌ی افغانستان بیش از چهاردهه از جنگ، کشتار، ظلم،، تباهی تجاوز بیگانگان در کشور رنج بردند و سالیان سال در هاون فقر، بیچارگی و بدبختی خُردوخمیر شدند.

اما با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، برکت خون پاک شهدای گلگون‌کفن و فداکاری مجاهدین کرام؛ آزادی و آرامی نصیب شان گردید و از چنگال سیاه جنگ، ویرانی و ظلم نجات یافتند.

ما اطمینان کامل داریم که با گذشت هرروز اوضاع کشور بهبود پیدا می‌کند و مردم به زندگی و آبادی در وجب وجب کشور دلگرم می‌شوند و بر علاوه‌ی آن، به سیاحت و گردشگری و لذت بردن از مناظر طبیعی و آب و هوای کشور نیز با خاطر آرام می‌پردازند.

تجمع وسرازیرشدنِ سیاحین و گردشگران در حالی‌که منبع بهتر عایداتی برای کشور است؛ نشان‌دهنده امنیت و ثبات سراسری در افغانستان عزیز نیز می‌باشد که باید به آن ارزش قایل شد و افتخار کرد.

ما امیدورایم که ملت رنجدیده‌ی افغانستان؛ شکر این نعمت بزرگ را ادا کنند، تمام توجه خویش را به حفظ ارزش‌های اسلامی و ملی مبذول بدارند و برای پاسداری از صلح و ثبات و آبادانی و شکوفایی افغانستان عزیز، تلاش مستمر و همه‌جانبه نمایند.

در آخر استدعا می‌کنیم که پروردگار عالم، این نعمت رنگین آزادی و آرامی را از ما نگیرد و افغانستان عزیز ما را از چنگال فقر و بیچارگی نجات بدهد و به آبادانی، شکوفایی و ترقی و تمدن برساند.

آمین یارب العالمین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *