افغانستان

سرپرست هلال احمر افغانی: جامعه جهانی فراتر ازمسایل سیاسی با مردم افغانستان کمک کنند

سرپرست هلال احمر افغانی در نشستی گفت: ما از جامعه جهانی می خواهیم که فراتر از مسایل سیاسی با مردم افغانستان کمک کنند.

سرپرست هلال احمر افغانی در نشستی گفت: ما از جامعه جهانی می خواهیم که فراتر از مسایل سیاسی با مردم افغانستان کمک کنند.

این نشست مشترک هلال احمر افغانی با مقامات کشور های هلال احمر ترکیه، قطر، بریتانیا، آسترالیا، کانادا، آلمان، ناروی، فلند، دنمارک و فدراسیون جهانی جمعیت‌های ملی در ترکیه برگزار شد .

در این نشست در مورد وضعیت کنونی افغانستان، فعالیت‌های بشردوستانه در این کشور،جلب کمک‌های بشردوستانه و شماری از موضوعات دیگر بحث شد

مولوی مطیع الحق خالص سرپرست ریاست عمومی هلال احمر افغانی در نشست ترکیه در  مورد تداوی کودکان سوراخ قلبی، کمک به نیازمندان، دستگیری از خانواده های بیوه و بی سرپرست، تداوی و حمایت از بیماران روانی،افزایش تعداد رضاکاران و کمک به خانواده های معتادین به مواد مخدر صحبت نموده گفت: افغانستان سال‌هاست که با بحران‌های بشری و اقتصادی مواجه بوده و در بسیاری از زمینه‌ها به کمک و دستگیری نیاز دارد،ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که فراتر از مسایل  سیاسی با مردم افغانستان کمک کنند و در کنار مردم ما باشند.

الیکذیندر میتیو، مسئول فدراسیون بین‌المللی جمعیت های ملی کشورهای اقیانوس آرام خطاب به شرکت‌کنندگان این نشست گفت:لازم است جمعیت‌های ملی برای کمک به افغان‌ها و تشويق آنها برای همکاری با هلال احمر افغانی در تمویل کمک‌های بشردوستانه و حمایت از پروژه‌ها، با مقامات ذیربط کشورهای خود دیدار کنند و افغانان را که از نظر اقتصادی، و روحی شدیدا متاثر شده اند، نادیده نگیرند.

اشتراک کنندگان این نشست از فعالیت‌ها و دست‌آوردهای هلال احمر افغانی قدردانی کرده و میل خود را برای همکاری مشترک ابراز داشتند. در این دیدار در مورد مشکلات موجوده بشری در افغانستان و راه حل آن بحث صورت گرفت، شرکت کنندگان متعهد به همکاری مشترک با هلال احمر افغانانی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *