افغانستان

ساپکو: امریکا در ایجاد فساد در افغانستان نقش داشت

جان ساپکو مفتش امریکا برای بازسازی افغانستان، امریکا را متهم به ایجاد فساد در افغانستان کرده است.

جان ساپکو مفتش امریکا برای بازسازی افغانستان، امریکا را متهم به ایجاد فساد در افغانستان کرده است.

آقای ساپکو گفته است که امریکا در جریان ماموریتش در افغانستان با فرستادن پول هنگفت به افغانستان فقیر، در ایجاد فساد در افغانستان نقش داشته است.

او فساد را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های امریکا در جریان ماموریت در افغانستان خوانده است.

جان ساپکو، مفتش امریکا برای افغانستان، گفته است: «در واقعیت، ما در به وجود آمدن فساد نقش داشتیم؛ چرا که ما پول خیلی زیاد به‌گونه سریع در یک کشور خیلی فقیر فرستادیم.»

آقای ساپکو افزوده است که مساله‌ی عدم هماهنگی میان امریکا و ۵۰ کشور و نهاد امدادرسان چالش بعدی ماموریت آنان در افغانستان بوده است. او همچنان از زمان بندی «غیرواقع‌بینانه موفقیت» توسط سیاست‌مداران واشنگتن در افغانستان انتقاد کرده است.

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته است: «مشکل دیگر کمبود هماهنگی بود. ما نزدیک به ۵۰ کشور و سازمان بین‌المللی داشتیم که در افغانستان عملیات داشتند و این خیلی دشوار بود که میان امریکا و دیگر کشورها و سازمان‌ها هماهنگی ایجاد شود و ما با بیست مقام مختلف سازمان‌های مربوط ایالات متحده در افغانستان نیز مشکل داشتیم و این مشکل جدی بود.»

واحد فقیری، آگاه مسایل سیاسی، گفت: «ماموریت ۲۰ ساله امریکا در به وجود آمدن فساد اداری نقش بسیار برجسته داشت. امریکا به گونه اکثر بالای افراد فاسد تکیه کرده بود.»

پیش از این بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان یا «سیگار» به نقل از سازمان ملل متحد در گزارشی گفته بود که مداخله امارت اسلامی در فعالیت‌های غیردولتی در ۳ ماه گذشته سال روان میلادی به‌گونه‌ی چشم‌گیری افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *