افغانستان

صدها پناهجوی افغان دستور ترک  هوتل‌ها در  بریتانیا را دریافت کردند

چهار صد افغان که در جریان روند تخلیه از افغانستان بیرون کرده شده اند  دستور دریافت کرده اند که باید هوتل های محل اقامت شان را در شهر اسکس ترک کنند.

چهار صد افغان که در جریان روند تخلیه از افغانستان بیرون کرده شده اند  دستور دریافت کرده اند که باید هوتل های محل اقامت شان را در شهر اسکس ترک کنند.

این افغانان بیشتر در هوتل های این شهر اسکان داده شده بودند.

وزارت داخله بریتانیا گفته است:هوتل‌ها هرگز برای  اقامت طولانی مدت افغانان که در بریتانیا مستقر شده‌اند، مد نظر نبوده است

یک سخنگوی دولت بریتانیا هم گفته است که این به نفع افغانان مستقر شده  در آنکشور نیست که برای ماه‌ها و سال‌ها در هوتل‌ها زندگی کنند

همچنان افغانان که در شهر چلمسفورد در هوتل ها اقامت داشتند نامه‌ دریافت کرده اند که تا ۹ اگست از آنجا خارج شوند.

در این نامه آمده است که اگر آنان تا این تاریخ آن‌جا را ترک نکرده باشند، متخلف قلمداد خواهند شد و وزارت داخله اجازه دارد که آنان را از این هوتل اخراج کند.

بر اساس آمار شورای شهر اسکس، ۷۶ خانواده افغان در این شهر که به طور متوسط هر کدام از پنج تا شش نفر تشکیل شده‌اند، نیاز به اسکان دایمی دارند.

برخی از این خانواده‌ها ۱۰ یا ۱۲ عضو دارند و نهاد های  خیریه‌ها، شوراها و وزارت داخله مجبور شده‌اند به دنبال منازلی با حداکثر پنج یا شش اتاق خواب باشند.

یکی از افغانان  بعنوان راننده تاکسی کار می‌کند و سعی کرده است یک خانه سه خوابه در شهر چلمسفورد اجاره کند، گفته شده که برای دریافت چنین یک خانه ای به  سه برابر درآمد کنونی‌اش و یک ضامن با حداقل ۴۰ هزار پوند نیاز دارد.

آنچه گفته شد نمونه ای  از مشکلات افغانان در خارج از کشور است که بنام روند تخلیه از افغانستان بیرون کشیده شدند و حالا  با مشکلات مواجه میشوند که دولت میزبان برای آنان خلق کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *