سخن انیس

حادثات ترافیکی، چرا افزایش یافته است؟

در این روزهای نزدیک ما شاهد افزایش حادثات تلخ ترافیکی در سرپل، زابل، بامیان و برخی دیگری از نقاط کشور بودیم و در اکثر نقاط کشور، ملت بیچاره ازاین ناحیه آسیب می‌بینند و درد می‌کشند.

در این روزهای نزدیک ما شاهد افزایش حادثات تلخ ترافیکی در سرپل، زابل، بامیان و برخی دیگری از نقاط کشور بودیم و در اکثر نقاط کشور، ملت بیچاره ازاین ناحیه آسیب می‌بینند و درد می‌کشند.

گزارش‌ها می‌رسانند که در اکثر مسیرها و راه‌ها، افرادی رانندگی می‌کنند که معتاد به چرس، تریاک و مواد نشه‌آور استند و همچنان به بیماری‌های عصبی و روانی مبتلا می‌باشند.

این امر در تصادمات و حوادث ناگوار ترافیکی نقش برجسته دارد و در صورتی که به این امر مهم توجه صورت نگیرد، حادثات سیر صعودی خود را خواهند پیمود و جان بسیاری از راکبین، مسافران و هموطنان ما را در معرض خطر، قرار خواهند داد.

از سوی دیگر غیر معیاری‌بودن شاهراه‌ها و سرک‌ها و خرابی راه‌ها نیز در حادثات ترافیکی، تٲثیرگذار است و باعث وقوع حوادث ترافیکی، مرگ‌ومیر، تلفات و خسارات هموطنان ما می‌گردد.

ملت افغانستان از مسئولین امور می‌خواهند که در این مورد توجه جدی بکنند و رانندگانی که معتاد به مواد مخدر استند و از دیگر مسکرات استفاده می‌کنند و یا به مریضی‌های روانی و اعصاب مبتلا استند را باید، نگذراند که رانندگی کنند و این مسئولیت بزرگ و خطیر را به عهده‌ داشته باشند.

راه معقول این است که؛ رانندگان باید بررسی شوند، مبتلا به مواد مخدر نباشند و هم از روان آرام و اخلاق پسندیده برخوردار باشند.

در غیر آن، اگر این وضعیت در عرصه‌ی رانندگی حاکم بماند در آینده ما شاهد حادثات تلخ و تلفات زیادی از هموطنان خویش خواهیم بود و خسارات و زیان‌های فراوانی دامنگیر این ملک و ملت خواهند شد.

بناءً بر امارت اسلامی لازم است که در این مورد توجه خاص نماید و هم بر ملت و مردم لازم است تا این مشکل عمده را فوراً با مسئولین ذی‌ربط شریک سازند و برای رفع این مشکل، با حکومت خویش همکار و همگام شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *