افغانستان

پولیس پاکستان بازداشت افغان‌ها را آغاز کرده است

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد می‌گوید پولیس پاکستان در ارتباط با اعتراضات خشونت‌آمیز ماه گذشته، بازداشت افغان‌ها را در پنج منطقه مختلف اسلام‌آباد و راولپندی آغاز کرده است.

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد می‌گوید پولیس پاکستان در ارتباط با اعتراضات خشونت‌آمیز ماه گذشته، بازداشت افغان‌ها را در پنج منطقه مختلف اسلام‌آباد و راولپندی آغاز کرده است.

این سفارت روز چهارشنبه ۱۷ جون با نشر اعلامیه‌ای در تویتر گفته است که این موضوع را با مقامات حکومت پاکستان در میان گذاشته است. سفارت افغانستان گفته است: «این موضوع و واقعه ظلم و خشونت به یک خانواده افغان دیروز از سوی رهبری سفارت به طور جدی با وزارت امور خارجه پاکستان  و سایر نهادهای امنیتی در میان گذاشته شد، بازداشت و مجازات عاملان حادثه شهرک شهزاد درخواست شد، از جانب مقامات پاکستانی اطمینان داده شد».

سفارت همچنان گفته است که در پنج منطقه مختلف اسلام‌آباد و راولپندی، پولیس بازداشت افغان‌هایی را که در تظاهرات روز نهم ماه ثور اشتراک کرده‌ اند و یا مدارک اقامت ندارند، آغاز کرده است.

به گفتۀ سفارت، افراد بازداشت‌شده همگی افراد بی‌گناه و فقیری هستند که هیچ ارتباطی با حوادث نهم می ندارند.

پس از بازداشت عمران خان، صدر اعظم سابق پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف، توسط ادارۀ ملی حسابرسی پاکستان به تاریخ ۹ می، اعتراضات توام با خشونت علیه بازداشت وی در تمام شهرهای بزرگ پاکستان صورت گرفت.

در جریان تظاهرات، معترضان بر برخی تاسیسات دولتی به شمول فرماندهی عمومی اردوی پاکستان، حمله کردند و آنها را آتش زدند. همچنان خشونت‌ها منجر به کشته‌شدن کم از کم نه تن و جراحت ده‌ها تن دیگر به شمول منسوبین پولیس شد.

اردوی پاکستان قبلاً گفته بود کسانی که در خشونت‌ها دخیل بودند، با آنان برخورد قانونی خواهد شد. سران حزب تحریک انصاف گفته اند که هزاران تن از هواداران این حزب توسط پولیس بازداشت و به زندان افگنده شده اند.

با این حال، سفارت افغانستان در اسلام‌آباد گفته است که در نتیجۀ تلاش‌های بخش مهاجرین این سفارت و قنسولگری آن در کراچی، روز سه شنبه ششم جون (۱۶ جوزا) ۱۵ تا ۲۰ مهاجر از زندان اسلام‌آباد و ۲۵ افغان دیگر از زندان‌ کراچی آزاد شدند و با مصارف امارت اسلامی به افغانستان منتقل شدند.

آرزو احمدی، یک ورزشکار افغان با فرستادن پیامی صوتی به رسانه‌ها روز سه شنبه از بازداشت خود و مربی‌اش خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *