سخن انیس

کشور به جهاد سازندگی نیاز دارد!

بر مسلمانان لازم است؛ بعد از نایل آمدن به فتح و پیروزی و شکست دشمن، باید کمر همت برای جهاد سازندگی ببندند و عمران و آبادی کشور شان را در محراق توجه قرار بدهند.

بر مسلمانان لازم است؛ بعد از نایل آمدن به فتح و پیروزی و شکست دشمن، باید کمر همت برای جهاد سازندگی ببندند و عمران و آبادی کشور شان را در محراق توجه قرار بدهند.

در افغانستان پس از چهل و چند سال جنگ و تباهی و خصوصاً تجاوز بی‌شرمانه‌ی قشون سرخ و سیاه، این نخستین بار است که پیروزی کامل نصیب ملت افغانستان گردیده و این کشور به بستر گرم امنیت و آرامش مبدل شده است.

حکومت و ملت افغانستان مکلفیت دارند تا ازاین فرصت به دست آمده استفاده اعظمی کرده و برای ساخت‌وساز کشور و آبادانی سرزمین ویران‌شده‌ی خویش، سعی و تلاش بی‌دریغی نمایند.

اکثر کشورهای جهان، بعد از سپری کردن جنگ‌های خونین و ویرانگر، دست به عمران و آبادانی زده اند و به زودترین فرصت به نعمت توسعه، ترقی و پیشرفت دست یافته اند.

مردم افغانستان از هیچ‌ملتی کم نیستند و می‌توانند با استفاده از استعدادهایی که دارند برای رشد و بالندگی و عمران و شکوفایی کشور خویش، آستین برزنند و چون ملت‌های جهان به ترقی، تمدن و تکنالوژی دست پیدا کنند.

شاعری می‌گوید:

به هر کاری که همت بسته گردد

اگر خاری بود، گل‌دسته گردد

ملت افغانستان اگر با حکومت و نظام اسلامی خویش برای آبادی این سرزمین کمر ببندند، حقا که پیروزی در جهاد سازندگی نیز ما را استقبال می‌کند و همای موفقیت بر سر ما سایه می‌افگند.

و الاّ از سایه‌ی نحس بوم ویرانی و بدبختی، بیرون شدن دشوار است و برای همیشه در مرداب فلاکت و شقاوت خواهیم ماند.

هموطنان عزیز!

بیایید قسمی که برای آزادی و شکست دشمن در کنار امارت اسلامی افغانستان ایستاد شدید، برای آبادی و جهاد سازندگی نیز در کنار نظام اسلامی خویش قرار بگیرید و سرزمین خود را به همت و تلاش خود، به گلزمین جهان و این میهن جنگ‌زده را به جنت روی زمین مبدّل سازید.

این کشور مانند مادر بر ما حق دارد، ما باید فرزندان صالح و خلفی باشیم که در بخش‌های مختلف به خدمت مادروطن خویش قرار بگیریم وظیفه ایمانی و وجدانی خود را در قبالش ادا نماییم.

به امید آبادی و شکوفایی افغانستان عزیز !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *