افغانستان

تقاضا ها در استرالیا: مدال‌‌های تفویض شده به رابرتز سمیت پس گرفته شوند

پس از اعلام حکم محکمه بر علیه رابرتز سمیت سرباز سابق استرالیایی، تقاضا در استرالیا برای بازپسگیری مدال‌های تفویض شده در دوران خدمت سربازی به او در افغانستان، شنیده می‌شود.

پس از اعلام حکم محکمه بر علیه رابرتز سمیت سرباز سابق استرالیایی، تقاضا در استرالیا برای بازپسگیری مدال‌های تفویض شده در دوران خدمت سربازی به او در افغانستان، شنیده می‌شود. دیوید شوب ریج، عضو حزب سبز‌ها در پارلمان استرالیا گفت: «این را باید درک کنیم، وقتی که در مورد حقیقت جنگ افغانستان و درباره وظیفه نظامیان استرالیا در این جنگ صحبت می‌‌کنیم. رسانه‌‌های خصوصی باید تلاش زیادی به خرچ دهند، آنها باید تمام واقعیت‌‌ها را برملا سازند که در افغانستان اتفاق افتاده است. حکومت استرالیا باید گام‌های عملی بردارد و نمایشی را پایان دهد که برای بن سمیت به راه انداخته بود.»

رابرتز سمیت پس از حکم محکمه ریاست شرکت سون وست را ترک کرد. رابرتز سمیت در دعوی حقوقی مبنی بر اینکه ۳ روزنامه او را بدنام کرده اند، بازنده شد. سمیت ۴۴ ساله، عسکر سابق نیرو های خاص استرالیایی توسط شماری از روزنامه ‌های این کشور به قتل غیرقانونی شش افغان در جریان ماموریت نظامی در افغانستان متهم شده بود.

قاضی محکمۀ فدرال در شهر سیدنی گفت که روزنامه‌های سیدنی مورنینگ هرالد، ایج و کانبرا تایمز گزارش‌‌های ‌شان را در مورد بسیاری از اتهاماتی که آقای سمیت از آنها شکایت کرده بود، ثابت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *