افغانستان

نمایش‌گاه کتاب و آگاهی‌د‌هی برای نگه‌داری از مکان‌های تاریخی در کندز برگزار شد

ریاست اطلاعات‌وفرهنگ کندز، دیروز (سه‌شنبه، ۹ جوزا) نمایش‌گاه یک‌روزه‌ی کتاب را به مناسبت هفته‌ی کتاب، در این ولایت برگزار کرد.

ریاست اطلاعات‌وفرهنگ کندز، دیروز (سه‌شنبه، ۹ جوزا) نمایش‌گاه یک‌روزه‌ی کتاب را به مناسبت هفته‌ی کتاب، در این ولایت برگزار کرد.

مطیع‌الله روحانی، رییس اطلاعات‌وفرهنگ کندز، می‌گوید که این نمایش‌گاه به هدف تشویق جوانان به ویژه دانش‌جویان و دانش‌آموزان به کتاب‌خوانی، برگزار شده است و از همه کتاب‌فروشی‌ها خواسته شده که در این نمایش‌گاه شرکت کنند.

روحانی، می‌افزاید که در این نمایش‌گاه «ما آگاهی‌دهی به خاطر حفاظت از مکان‌های تاریخی نیز، به مردم داشتیم که آثار باستانی، عتیقه، داشته‌ها و آبده‌های کشور را نگه‌داری بکنند تا کسی آن را غصب نکند.»

شماری از شرکت‌کنندگان در این نمایش‌گاه، از مسئولان محلی می‌خواهند که برای ترویج فرهنگ مطالعه در میان جوانان، برنامه‌های متفاوتری را به راه بیندازند.

صدیق‌الله، باشنده‌ی کندز که برای نخستین بار در چنین برنامه‌ای شرکت کرده، می‌گوید: «این نمایش‌گاه باعث شد تا ما کتاب‌های مورد ضرورت خود را پیدا کنیم. کتاب‌خانه‌ای که در این ولایت است، نمی‌تواند ضرورت ما را رفع بسازد. ما کتاب‌های مختلف ضرورت داریم؛ ولی پیدا نمیشه. ما از مقامات می‌خواهیم در این باره توجه کنند.»

اسدالله فضلی، شرکت‌کننده‌ی دیگری در این نمایش‌گاه، برگزاری چنین برنامه‌ها را برای افزایش علاقه‌مندی جوانان به کتاب‌خوانی مهم عنوان می‌کند.

این دومین نمایش‌گاه کتاب در کندز است که در دو سال پسین، از سوی ریاست اطلاعات‌و‌فرهنگ این ولایت به مناسبت هفته‌ی کتاب برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *