سخن انیس

نظام جامع و بی‌بدیل

افغانستان امروز به نظام جامع و بی‌بدیلی دست یافته و نسبت به هرزمانی از حکومت مقتدر و پایداری برخوردار است.

افغانستان امروز به نظام جامع و بی‌بدیلی دست یافته و نسبت به هرزمانی از حکومت مقتدر و پایداری برخوردار است.

بیش از چهل سال می‌شود که ملت افغانستان از حکومت‌های بی‌کفایت، بی‌برنامه و غیر پاسخ‌گو رنج می‌بردند و پیوسته از حاکمیت جزایر قدرت، بیداد جنگ‌سالاران و فساد حکومتی به تنگ آمده بودند.

خصوصاً در بیست سال اشغال، ملت افغانستان مورد ظلم، تعدی و شکنجه‌ی عظیمی قرار داشتند و از بمباردمان خارجی‌ها گرفته تا بیداد و ستم نیروهای رژیم سیاه جمهوریت، زجر می‌کشیدند و زهر عذاب می‌چشیدند.

اما به نصرت پروردگار مهربان و مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مجاهدین، امروز نظامی نصیب ملت افغانستان شده که امنیت سراسری را تأمین کرده و زمینه‌ی هرگونه ترقی و تعالی را مساعد نموده است.

بیجا نیست که این نظام را نظام جامع و بی‌بدیل بنامیم؛ چون حاکمیت تیکه‌داران قومی و جزایر قدرت ختم شده و امروز فرزندان مجاهد این سرزمین که مربوط به تمام اقوام کشور می‌شوند، در رٲس امور قرار دارند و کارهای کشور را به وجه‌احسن به پیش می‌برند.

احیای استقلال، محو فساد، محو کشت مواد مخدر، جمع‌آوری و تداوی معتادین، گردآوری گداها، انتظام شهری، آغاز پروژه های بزرگ و کوچک ملی و انکشافی، حفظ تمامیت ارضی و ده‌ها دستاورد دیگری که می‌شود به حیث مثال زنده ازآن‌ها یاد کرد.

ملت افغانستان نیز شیفته‌ی اسلام، استقلال، کار و پیشرفت هستند و همیشه آرزو دارند که در وطن شان خدمات صورت گیرد و زمینه‌ی ترقی و پیشرفت به کشور شان مساعد شود.

این ملت بزرگ در سال‌یان گذشته از امنیت و آرامش بی‌بهره بودند و هرلحظه صدای بم و شلیک مرمی گوش‌های شان را می‌خراشید و روح و روان شان را جریحه‌دار می‌ساخت.

اما با فتح مبین و پیروزی امارت اسلامی افغانستان، قالین سرخ آزادی، صلح و آرامی در سراسر کشور هموار گردید و ملت از مرداب اشغال، جنگ و بدبختی بیرون شدند.

ملت شریف افغانستان، حالا نظام اسلامی خویش را با تمام قوت، حمایت می‌کنند و پیوسته برای بقا و دوام این ودیعه‌ی بزرگ الهی، سعی و تلاش می‌نمایند.

حقا حکومتی که حمایت مردم و ملت را با خود داشته باشد، محکوم به زوال و شکست نیست و برای همیشه پایدار و استوار خواهد ماند.

ان‌شاءالله تعالی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *