افغانستان

باشندگان بدخشان: حکومت به راه‌های مواصلاتی و خدمات مخابراتی توجه کند

موجودیت راه های مواصلاتی دشوارگذر، نبود شبکه‌های مخابراتی و کمبود امکانات صحی، چالش‌هایی را برای روستا نشینان ولسوالی شهر بزرگ بدخشان به بار آورده است.

به گزارش آژانس باختر؛ باشنده‌گان این ولسوالی، از نبود راه‌های مواصلاتی درست و ارایه نشدن خدمات مخابراتی  شاکی اند.

حاجی عبدالغفور، باشنده‌ی قریه حوزه داونگ ولسوالی شهربزرگ به خبرنگار آژانس باختر گفت که آنان از چندین سال به این سو، به نسبت  راه‌های مواصلاتی خراب با مشکلات متعددی مواجه اند و نمی‌توانند مریض‌های شان را به موقع به شفاخانه های شهر انتقال دهند.

هم‌چنان، وی افزود که برخی اوقات، در جریان عبور  از این راه‌ها، با حادثه‌‌های ترافیکی نیز مواجه می‌شوند و درکنار آن از ارایه خدمات شبکه‌های مخابراتی نیز محروم هستند.

در ادامه، اسلام الدین، راننده‌ی مسیر فیض آباد الی شهربزرگ گفت که او چندین بار هنگام عبور از این راه دچار حادثه ترافیکی شده و مسافران او شدیداً زخم برداشته اند.

به گفته اسلام الدین، چندین هم مسلک وی به دلیل خرابی سرک به داخل دره‌ها افتاده و مسافرانش نیز جان باختند.

این باشندگان، از مسئولان امارت اسلامی خواستند تا به مشکلات آنان به طور جدی توجه کنند.

در همین حال، مولوی فضل الله حنیف، ولسوال شهر بزرگ گفت که ترمیم معیاری راه‌های مواصلاتی در این ولسوالی، نیاز به بودجه‌ی هنگفت دارد و تلاش‌ها برای حل آن و برطرفی مشکلات مردم جریان دارد.

حنیف، افزود که در قسمت خدمات شبکه‌های مخابراتی نیز  گام‌های برداشته شده و در آینده ی نزدیک باشند‌گان این ولسوالی به خصوص حوزه داونگ از آن مستفید خواهند شد.

راه مواصلاتی دشوار گذر ولسوالی‌های بدخشان، از چالش‌های بزرگ باشند‌گان این ولایت بوده که همواره جان مسافران در آن نیز با خطر مواجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *