سخن انیس

رضایت ملت؛ سرنوشت‌ساز است

شکی نیست که رضایت ملت در بقای نظام و حکومت، حرف اول را می‌زند و برای دوام و پایداری دولت، سازنده و سرنوشت ساز است.

شکی نیست که رضایت ملت در بقای نظام و حکومت، حرف اول را می‌زند و برای دوام و پایداری دولت، سازنده و سرنوشت ساز است.

ما، در بیست سال پسین در افغانستان، رژیم هایی را دیدیدم که توسط سوپرطاقت‌های جهان، تمویل می‌شدند و دنیایی از پول و امکانات را در اختیار داشتند.

اما، چون ملت آنان را حمایت نمی‌کرد و حاکمان اش خاین و منفور جامعه و مردم بودند، بالآخره محکوم به سرنگونی شدند، زهر ناکامی و شکست را چشیدند و اعضای این مجسمه‌ی ساختِ بیگانگان در سراسر جهان متواری و پراکنده شدند.

پس از شکست مفتضحانه‌ی امریکا و جمهوریت، امارت اسلامی افغانستان توانسته است در عرصه‌های مختلفِ خدمت‌و‌حکومت‌داری، بهتر بدرخشد و کارهای ارزنده‌یی را انجام بدهد که می‌توان از امنیت بهتر، محو فساد، نابودی کشت مواد مخدر، جمع‌آوری و تداوی معتادین، گردآوری‌ گداها، افزایش عواید، تنظیمات و تنظیفات شهری، ثبات پولی و به راه انداختن پروژه‌های بزرگ و کوچک ملی و انکشافی، نام برد.

این روند اگر توسط امارت اسلامی تقویه شود، بیشتر ازاین ملت دل‌بستگی خواهند پیدا کرد و از نظام اسلامی خود حمایت قاطعانه خواهند نمود.

اگرچه امروز اکثر کشورها، افغانستان را به رسمیت نشناخته اند و قدرت‌های جهانی نیز در این راستا سنگ‌اندازی می‌کنند، اما باآن‌هم چون ملت در کنار نظام قرار دارد، نظام از استحکام بهتری برخوردار است و با گذشت هر روز با ثبات‌تر و پایدارتر می‌شود.

حقا حکومتی که رضایت ملت را با خود داشته باشد، محکوم به شکست نیست و اراده‌ی ملت، عواملی که باعث شکست و ریز از بیرون شود را دفع می‌کند و بقا و دوام نظام را تضمین می‌نماید.

بنابراین امارت اسلامی افغانستان مکلفیت دارد تا رضای مردم و ملت خود را دوامدار و پایدار نگه دارد و برای خدمت به ملت قهرمان، بیشتر از پیش تلاش بورزد و برای ترقی، پیشرفت و انکشاف کشور از تمام استعدادها، اهلیت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده‌ی اعظمی و شایان نماید.

به امید افغانستان آباد، مقتدر و متمدن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *