افغانستان

آغاز روند جمع‌آوری گداها در شهر مزارشریف

آغاز روند جمع‌آوری گداها در شهر مزارشریف

مسئولان محلی ولایت بلخ می‌گویند که پس از کابل و کندهار، حالا کارزار جمع‌آوری گداها در سطح شهر مزارشریف آغاز شده و در روز نخست دست‌کم صد تن را شناسایی کرده‌اند.
این روند بر اساس فرمان امیر المؤمنين شیخ هبت الله آخندزاده حفظه الله پس از کابل و کندهار در شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ آغاز شده است.
فیض‌الله فیضی، مسوول کمیته جمع‌آوری گدا‌ها در بلخ، می‌گوید: «ما گداها را به ارگان‌های مربوطه راجع می‌کنیم، معلولین و زخمیان به ریاست شهدا و معلولین راجع می‌شوند، افراد بی‌بضاعت و بی‌سرپرست به ریاست سره میاشت راجع می‌شوند.»
آقای فیضی نیز گفته است پس از بایومتریک به افرادی که حرفه یا مهارتی دارند زمینه‌ کار و برای کودکان فرصت آموزش مساعد خواهد شد.
وی افزوده است برای گدا‌هایی که توان کار را ندارند امتیاز ماهانه به مبلغ دوهزار افغانی تعیین می‌شود.
ذبیح‌الله نورانی، ریس اطلاعات و فرهنگ بلخ، نیز گفته است که در قسمت بهبود زندگی و آینده اقتصادی این گداها و مساکین که در شهر مزارشریف هستند، برنامه‌ریزی خواهد شد.
احمد رضا ناصری، رییس سره‌ میاشت در زون شمال، همچنان بیان کرده است که برای مستحقیق در عقب دروازه‌های شان پول نقد تسلیم داده می‌شود.
نجیب‌الله توانا، رییس صحت عامه بلخ، نیز تصریح کرده آنعده گداهایی که معتاد باشند، تداوی خواهند شد.
در همین حال، برخی از افرادی که در شهر مزارشریف تگدی‌گری می‌کنند علت آن را نبود فرصت‌های شغلی، فقر و گرسنگی بیان می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *