اخبارگزارش

وزارت دولت دراموررسیدگی به حوادث: برای بیش از20 هزارخانواده آسیب پذیر کمک توزیع شده است

انیس: مولوی محمد عبدالله جان سایق سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث دیروزیک شنبه 26حمل سال روان طی یک کنفرانس خبری گفت که به اثر باران های شدید و دوامداردراکثر ولایات کشورمانند بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات سیلاب رخ داده که سبب  خسارات جانی ومالی برای مردم شده است.

سایق افزود که بر اساس گزارش های اولیه وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، بر اثرباران های شدید سیلاب رخ داده که متأسفانه به تعداد 33 نفر کشته و 27 نفر مجروح شده اند، حدود 606 خانه درولسوالی ها، بیش از 1950 جریب زمین زراعتی،  85 کیلومتر سرک درسراسر کشور تخریب شده اند و 200 راس حیوان تلف شده و بیش از 1000 خانواده نیز آسیب دیده اند.

سخنگوی وزارت دولت دراموررسیدگی به حوادث تصریح کره که به اثر ریزش سقف منازل سبب

کشته و زخمی شدن افراد زیادی از هموطنان ما شدند و از ابتدای ماه جدید تاکنون کمک‌های اضطراری با همکاری سازمان‌های ملی و بین‌المللی به ۲۲۸۵۱ خانواده آسیب‌پذیر و بی‌بضاعت توزیع شده است و سلسله کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

وی بیان داشت که با توجه به تدابیر و هشدارهای اولیه، از تلفات و خسارات زیادی جلوگیری شده است. به بیان وی وزارت دولت درامور رسیدگی به حوادث یک ارگان مسئول و پل ارتباطی با آسیب دیدگان است که توانسته  به ترتیب به حوادث واکنش نشان دهد و برای رسیدگی به آسیب دیدگان این حوادث، کمیسیون عالی مبارزه با حوادث دولتی با همکاری سازمان های ملی و بین المللی، همزمان با بررسی، تیم های امداد و نجات را تشکیل داده است.

سایق اظهارداشت که در اولین ساعات وقوع سیلاب در ساحات، تعداد زیادی از کارمندان وزارت های امورخارجه، دفاع ملی،داخله،فواید عامه، صحت عامه و مقامات محلی عملیات رسیدگی به قربانیان، عملیات نجات و جستجو، خدمات اولیه و توزیع کمک های اضطراری به قربانیان را به خوبی مدیریت کرده اند.

وی گفت که وزارت دولت در اموررسیدگی به حوادث دستورات جدی به تیم های کاری خود درولایات داده است تا از همه امکانات تا حد امکان استفاده کرده و به مناطق آسیب دیده ارسال کنند.

سایق بیان داشت که برنامه های پیشگیرانه از اولویت های ما می باشد و این برنامه ها با همکاری نهادهای امارتی، اعضای کمیسیون و حمایت رهبری امارت اسلامی اجرا خواهد شد.

به گفته وی  براساس گزارش هواشناسی کشور، بارندگی ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت، وی گفت که  از تمامی مردم به ویژه مردمی که در کناردریا ها خانه سازی کرده اند تقاضا داریم که خانه های خود را به مناطق امن انتقال دهند. از هموطنان خواهشمندیم در آینده از ساخت و ساز در مسیر دریاها و مسیرهای برفگیر خودداری کنند تا بتوانند خود و اموال خود را حفظ کنند.

تیموری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *