اخبارجهان

کوریای ‌شمالی یک موشک بالستیک میان‌برد شلیک کرد

ارتش کوریای ‌جنوبی  اعلام کرد، کوریای ‌شمالی دیروز (سه‌شنبه) یک موشک که احتمالا از نوع بالستیک میان‌برد بوده، به سمت دریا در سواحل شرقی این کشور شلیک کرد، اقدامی که فورا اعتراض جاپان را برانگیخت.

به گزارش رسانه‌ها، رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای ‌جنوبی  اعلام کرد در ساعت ۰۶:۵۳ صبح (۲۱:۵۳ به وقت گرینویچ روز دوشنبه) از منطقه پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی، موشکی را که به نظر می‌رسد یک موشک بالستیک از کلاس میان‌برد باشد، شناسایی کرده است.

کوریای ‌جنوبی  اعلام کرد این پرتابه قبل از سقوط در دریا حدود ۶۰۰ کیلومتر پرواز کرد. این در حالیست که وزارت دفاع جاپان تخمین زد که موشک مذکور مسافت ۶۵۰ کیلومتر را طی کرده و حداکثر ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری داشته است.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش کوریای ‌جنوبی  نوع دقیق موشک مشخص نشده است، اما طبق گزارش‌ها، کوریای ‌شمالی در حال آزمایش یک موشک مافوق صوت میان‌برد جدید با موتور سوخت جامد است.

پیشتر رسانه‌ دولتی کوریای ‌شمالی گزارش داد که کیم جونگ اون، رهبر کوریای ‌شمالی در ماه مارس بر آزمایش زمینی یک موتور سوخت جامد برای نوع جدیدی از موشک‌های مافوق صوت میان‌برد برای توسعه قابلیت دفاع ملی نظارت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *