اخبار

بارندگی‌ها، باعث بلند‌رفتن سطح آب‌های زیرزمینی شده است

هرچند بارش برف و باران در روزهای اخیر، تلفات جانی و خسارات مالی برجای گذاشته است؛ اما شماری از شهروندان کشور را به بلند رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و رفع خشک‌سالی، امیدوار ساخته است.

شماری از باشندگان کابل، می‌گویند که در پی بارندگی‌های اخیر، چاه‌های آب در برخی مناطق پایتخت که خشک شده بود، آب پیدا کرده است.

مسوولان اداره‌ی ملی حفاظت از محیط زیست می‌گویند که بارندگی‌های اخیر باعث بلند رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و رفع خشک‌سالی در کشور خواهد شد.

روح‌الله امین؛ رییس تغییر اقلیم این اداره می‌گوید، در صورتی که همزمان با بارندگی‌ها، هوا سرد شود، ممکن برف در مناطق کوهستانی ذخیره شود.

اما به گفته‌ی او اگر درجه‌ی حرارت بلند برود، یخچال‌ها ذوب گردیده و باعث سرازیر شدن سیلاب‌ها خواهد شد.

امین افزود:” با وجود کاهش برف و باران در شروع زمستان، خوشبختانه ریزش برف و باران در ماه حوت در 24 ولایت کشور آغاز شده و تا هنوز هم جریان دارد، اگر هوا سرد باشد در مناطق کوهستانی باعث ذخیره یخچال‌ها می‌شود، همچنان باعث خوشبینی برای رفع خشک‌سالی در سال‌های آینده شده است.”

این در حالی‌ست که از چهارشنبه‌ی گذشته به اینسو، برف‌باری و بارندگی‌های شدید در بیش از 20 ولایت جریان دارد.

بر اساس معلومات وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، بر اثر این بارندگی‌ها 9 تن در ولایت‌های مختلف جان باخته‌اند و حدود 75 رأس مواشی، تلف شده است.

از سویی هم، بر اثر برف‌باری‌ها شاهراه سالنگ و راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌ها در برخی ولایت‌ها نیز به‌روی ترافیک مسدود شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *