گزارش

تاکید نهادهای رسانه‌یی بر حق دسترسی به اطلاعات

«اتحادیه‌ی ژورنالستان آزاد افغانستان»در یک نشست خبری‌ در حضور مقامات امارت‌ اسلامی، خبرنگاران و نماینده‌های رسانه‌های مرکز و ولایات  کشور جشنواره جایزه برترِ رسانه‌ای سال ۱۴۰۲افغانستانِ را برگزار نمود.

«اتحادیه‌ی ژورنالستان آزاد افغانستان»در یک نشست خبری‌ در حضور مقامات امارت‌ اسلامی، خبرنگاران و نماینده‌های رسانه‌های مرکز و ولایات  کشور جشنواره جایزه برترِ رسانه‌ای سال ۱۴۰۲افغانستانِ را برگزار نمود.

در‌ این جشنواره که مقامات امارت اسلامی و خبرنگاران از مرکز و ولایات کشور حضور داشتند؛ فعالیت رسانه‌ ها و حضور کادر‌های رسانه‌ای کشور را در شرایط فعلی کشور غنیمت جامعه‌ی رسانه‌ای افغانستان دانستند و بر تا‌کید پیشرفت رسانه‌ها و خبرنگاران تاکید نمودند. دراین جشنواره مسئولین «اتحادیه‌ی‌ژورنالستان آزاد افغانستان» به تعداد ۱۶ تن از خبرنگاران قشرِ مرد و به تعداد ۵ تن از خبرنگاران از قشر خانم‌ها از زون‌های مختلف  کشور جوایز اهدا نمود که به‌‌ هر خبرنگاران زون مرکز هریک ۵۰۰ دالر و برخبرنگاران زون‌های ولایتی کشور هر کدام ۴۰۰ دالر از سوی اتحادیه‌ ژورنالستان آزاد افغانستان جایزه اهدا گردید.

حجت‌الله مجددی، رئیس این نهاد که این‌ جشنواره را برای رسانه‌های کشور برگزار نموده اشاره نمود که این اتحادیه در سال ۲۰۰۵  بخاطر حمایت رسانه‌ها و خبرنگاران کشور ایجاد گردید و ما بعداز تحولات نیز در کنارِ رسانه‌ها و خبرنگاران کشور ایستاد و بر حمایت جامعه‌ی رسانه‌ای کشور ادامه داده است: «بعداز روی کار آمدن امارت اسلامی در روز‌های نخست حکومت خبرنگاران به مشکلات امنیتی رو‌به‌رو بودند و آن وقت به کمک رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی امارت اسلامی ذبیح‌الله مجاهد به این مشکلات رسیدگی نمودیم».

مجددی اشاره نمود که در جریان دو نیم سالِ امارت اسلامی در قسمت عدم دسترسی به اطلاعات نشست‌های زیادی را با ریاست نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ داشتیم و در این قسمت تلاش‌های زیادی انجام دادیم.

وی در خصوص وضعیت اقتصادی رسانه‌ها صحبت نموده  و می‌گوید بعداز روی کار آمدن امارت اسلامی رسانه‌ها دچار مشکلات اقتصادی گردیدند و ما بخاطر بهبود وضعیت اقتصادی رسانه‌ها  با نهاد‌های بین‌المللی نشست‌‌ هایی برگزار نمودیم و این نشست‌ها بر بهبود وضعیت اقتصادی رسانه‌ها تاثیر مثبت داشت و ما برحمایت رسانه ها ادامه می‌دهیم.

عبدالمتین قانع، سخن‌گوی وزارت داخله در این نشست خبری اشاره نمود که ما در کنار رسانه‌های کشور با حفظ ارزش‌های ملی استیم و بخاطر دسترسی به اطلاعات برای خبرنگاران تلاش‌ها از سوی وزارت داخله صورت گرفته است: «بخاطر دسترسی به اطلاعات؛ ما سخنگوی‌های نهاد‌های دولتی از مرکز و لایات کشور را که جمعاً ۸۵ تن می شود با رسانه‌ها هماهنگ نمودیم و خبرنگاران می‌توانند با هماهنگی با سخن‌گو‌ها به سوالات شان پاسخ دریافت نمایند».

ببرک قیومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *