افغانستان

وزارت فواید عامه: بیش از ۷۰۰ کیلومتر جاده زیر کار است

در دومین روز برنامه‌ی «حساب‌دهی دولت به ملت» وزارت فواید عامه می‌گوید که هم‌اکنون بیش از هفت‌صد کیلومتر جاده در سراسر کشور زیر کار قرار داد قرار دارد.

در دومین روز برنامه‌ی «حساب‌دهی دولت به ملت» وزارت فواید عامه می‌گوید که هم‌اکنون بیش از هفت‌صد کیلومتر جاده در سراسر کشور زیر کار قرار داد قرار دارد. این وزارت می‌افزاید که در نظر دارد در سال جاری نزدیک به ۷۰ پروژه گوناگون در کشور تطبیق کند. عبدالکریم فاتح، معاون تخنیکی  وزارت فواید عامه، گفت: «در سال گذشته، ۱۵۷۶ کارگر مسلکی در این وزارت گماشته شدند و به ۱۰ هزار کارگر کار پیدا شد. در مجموع ۷۸۱ کیلومتر سرک در سراسر کشور زیر کار است.»

به گفته‌ی مسوولان این وزارت، به هدف حفاظت راه‌ها و کنترول وزن موتر‌های بلند تناژ در ۲۱ ولایت بیش از ۴۰ ترازو نیز فعال است.

معاون تخنیکی وزارت فواید عامه، در این باره افزود: «اکنون ۴۱ ترازو در ۲۱ ولایت فعال است و در آینده نزدیک ۷۲ ترازو در ۳۱ ولایت فعال می‌شود تا بتوانیم وزن را در همه مناطق کنترول کرده و از جاده‌ها محافظت کنیم.»

وزارت فواید عامه همچنان می‌گوید که دیزاین سرک حلقوی کابل انجام شده، اما به علت نبود تمویل‌کنند‌گان، کار آن متوقف مانده‌اند.

زمان‌الدین حبیبی، رییس تدارکات وزارت فواید عامه، گفت: «سرک حلقوی کابل دیزاین شده است اما تمویل‌کنندگان‌شان خارجی بودند و هزینه آن زیاد بود. به همین دلیل کار‌شان متوقف شده و اگر تمویل‌کنندگان در این زمینه اقدامی نکنند، وزارت فواید عامه وارد عمل خواهد شد.»

بربنیاد اطلاعات وزارت فواید عامه، از بهر رفع چالش‌ها موتر‌های باربری در شاهراه ماهیپر تلاش دارند تا شاهراه دوم کابل – جلال آباد را نیز بازسازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *