افغانستان

مولوی محمد یعقوب مجاهد:کشورهایی که در برابر فشار امریکا  سرخم نمی‌کنند، ما را به رسمیت بشناسند

مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع می‌گوید امارت اسلامی شرایط به رسمیت شناختن را پوره کرده است، اما با آن هم اکثر کشورها به دلیل فشار امریکا آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع می‌گوید امارت اسلامی شرایط به رسمیت شناختن را پوره کرده است، اما با آن هم اکثر کشورها به دلیل فشار امریکا آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

محمد یعقوب مجاهد در مصاحبه با تلویزیون «العربیه» مستقر در عربستان سعودی گفت کشورهای که دربرابر فشار امریکا سر خم نمی‌کنند، امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند.

مجاهد گفت: «ما از کشورها به خصوص کشورهای قوی اسلامی می‎خواهیم که حکومت ما را به رسمیت بشناسند.»

وی افزود اگر کشورها نگرانی‌هایی دارند، امارت اسلامی آماده گفتگو جهت حل آن اند.

سرپرست وزارت دفاع در باره کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده در کابل تاکید کرد که امارت اسلامی در این موضوع هیچ دخالتی نداشته است.

او همچنان گفت که امارت اسلامی هیچ نوع رابطه یا همکاری با شبکه القاعده ندارد.

آقای مجاهد از امریکا خواست تا از نقض حریم هوایی افغانستان دست بردارد زیرا امارت اسلامی تعهد کرده که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان برضد کشور دیگری استفاده شود.

او گفت که امارت اسلامی از پاکستان خواسته است تا به کسی اجازه ندهد از طریق این کشور حریم هوایی افغانستان را نقض کند.

محمد یعقوب مجاهد درمورد تحریک طالبان پاکستان گفت که این گروه در افغانستان حضور ندارد و نه هم امارت اسلامی آن را تمویل می‌کند.

او گفت که پاکستان تلاش می‌کند با ادعا هایش درمورد حضور تحریک طالبان پاکستان در افغانستان، به جهان نشان دهد که امارت اسلامی به تعهدات خود پایبند نیست.

در این مصاحبه، محمد یعقوب مجاهد همچنان گفت که امارت اسلامی نمی‌خواهد افرادی را با «اشغالگران» دوستی کردند، شامل حکومت نماید اما آنها می‌توانند به عنوان شهروندان عادی در افغانستان زندگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *