افغانستان

پناهجویان افغان در انگلیس با مشکل بی‌خانگی روبرو هستند

افغانان که در پی تحولات اخیر به انگلستان پناهنده شده‌اند به دلیل کمبود مسکن در این کشور با مشکل دایمی  بی‌خانگی روبرو هستند.

افغانان که در پی تحولات اخیر به انگلستان پناهنده شده‌اند به دلیل کمبود مسکن در این کشور با مشکل دایمی  بی‌خانگی روبرو هستند.

اداره مهاجرت بریتانیا گفته است: انجمن های محلی در شهر های مختلف انگلستان٬ به دلیل کمبودهای شدید مسکن مجبور شده است که افغانان تخلیه شده از افغانستان را  در اسکان  موقت قرار دهند.

این در حالی است که  فهرست درخواست خانه طویل است٬ هزاران اوکراینی٬ سوری٬ افغانان و شهروندان کشور های دیگر شامل این فهرست اند مگر دسترسی به خانه برای  درخواست کنندگان تابع شرایط  و حتی برخورد سلیقه ای مقامات است و به این ترتیب دور است که  به درخواست پناهندگان افغان که در میان پناهندگان سوری و اوکراینی٬ افراد فراموش شده اند٬ رسیدگی شود.

انجمن های محلی در بریتانیا که بیشتر مسئول وارسی از مهاجرین اند گفته اند  مقامات، جابجای پناهجویان را به اساس معیار هایی که خود  دارند  برنامه ریزی میکنند و در این دسته بندی افغانان در رده های  پایینتر نسبت به اوکراینی ها٬ سوری ها و… قرار دارند.

انجمن‌های شهری در انگلیس با اشاره به سابقه کمک به پناهجویان و اسکان مجدد در این کشور اظهارداشته اند دولت روز به روز فشار بر آنها را افزایش می‌دهد.

انجمن دولتی محلی در انگلیس همچنین خواستار «تعامل بهتر با شوراها» شده و از وزارت داخله بریتانیا خواسته اند نگرانی‌ها و اثرات محلی را به درستی در نظر بگیرد.

در حال حاضر مسئله مسکن در بریتانیا  حاد است و حتی شهروندان بریتانیایی دچار مشکل بی خانگی اند و این باعث شده روحیه نژاد پرستی و کدورت در برابر مهاجرین در بریتانیا بیشتر شود.

وضعیت تا اندازه جدی و مشکل آفرین است که به ندرت به پناهجویان افغان خانه کرایه داده میشود٬ آنهم به قیمت بلند و شرایط زیق امنیتی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *