افغانستان

همکاری علما با دولت در حل مشکلات مردم

مقام‌های ولایت بلخ، طی نشستی با اعضای شورای عالمان دین در این ولایت، از آنان خواستند که در زمینه حل مشکلات مردم، با دولت همکاری کنند.

مقام‌های ولایت بلخ، طی نشستی با اعضای شورای عالمان دین در این ولایت، از آنان خواستند که در زمینه حل مشکلات مردم، با دولت همکاری کنند.

شورای عالمان دین در ولایت بلخ که 9 عضو دارد، بر اساس فرمان هبت‌الله آخندزاده؛ رهبر امارت اسلامی ایجاد شده است.

مولوی یوسف وفا؛ والی بلخ، در نشستی با اعضای این شورا، از آنان خواست که مشکلات مردم در مناطق دوردست را جمع‌آوری و با اداره‌های دولتی شریک سازند تا برای حل آن تلاش شود.

وفا، این کار را وظیفه عالمان دین خواند.

والی بلخ گفت:« برای حل مشکلات مردم راه کوتاه ایجاد شورای عالمان دین است و عالمان دین باید از مردم بخواهند تا مشکلات شان در موارد مختلف را با آنان شریک سازند تا مقام‌های مسئول برای رسیدگی به این مشکلات اقدام کنند.»

در همین حال، اعضای شورای عالمان دین در ولایت بلخ، از دولت خواستند که برای شان در تصمیم‌گیری‌های حکومت، سهم داده شود.

سید هاشمی؛ رییس این شورا گفت که از گذشته تا حال، عالمان دین در تصمیم‌گیری‌های حکومت نقش نداشته‌اند.

هاشمی افزود:« در عدالت آنها سهم نداشتنند، در تمام عرصه‌ها چوکی و قدرت تقسیم شده است، اما عالمان دین از همه مسایل دور نگه داشته شدند.»

از سویی هم محبوب‌الحق؛ یک عالم دین در ولایت بلخ، می‌گوید که عالمان می‌توانند نقش موثری در زمینه کاهش فاصله میان دولت و ملت داشته باشند.

او گفت:«در تنویر افکار نسل جدید در مورد پالیسی‌های امارت اسلامی و دسیسه‌های دشمن، اعضای شورای عالمان دین و سایر عالمان دین وظیفه دارند تا کار کنند.»

در همین حال، باشند‌گان ولایت بلخ، از شورای عالمان دین می‌خواهند که نقش موثری در رساندن مشکلات مردم به مقام‌ها ایفا کند.

نجیب‌الله؛ باشنده شهر مزار شریف گفت:« اعضای شورای عالمان دین باید نقش پل ارتباط میان مردم و حکومت را ایفا کنند تا مشکلات مردم زودتر به گوش مسئولان رسانده شود.»

گفتنی‌ست که بر اساس فرمان رهبر امارت اسلامی، شوراهای عالمان دین در بیشتر ولایت‌ها به‌شمول بلخ، به‌هدف بهبود امور در اداره‌های دولتی ایجاد شده است.

مشورت دادن به مقام‌های محلی در روشنایی شریعت اسلامی، یکی از وظایف عمده این شوراها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *