گزارش

اداره خط آهن در یک سال گذشته بیش از 3 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری کرده است

مسئولان در اداره خط آهن در یک نشست خبری گزارش سال مالی خویش را ارایه کردند.

معاذ
مسئولان در اداره خط آهن در یک نشست خبری گزارش سال مالی خویش را ارایه کردند.
در این کنفرانس که مسئولان اداره خط آهن در آن اشتراک کرده بودند، کارکردها و گزارشات خویش را با رسانه‌ها شریک ساختند.
الحاج ملا بخت‌الرحمن شرافت، سرپرست این اداره گفت: در جریان سال ۱۴۰۱ هـ ش، مجموعاً ۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۲۹ متریک‌تن انتقالات از طریق بنادر حیرتان، آقینه و تورغندی صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۳۶ در صد افزایش را نشان می‌دهد.
به گفته آقای شرافت، از ره‌گذر مدیریت روند انتقالات در کشور، مجموعاً مبلغ ۳ میلیارد و ۱۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۱۳۲ افغانی عواید، جمع‌آوری شده است.
مسئولان می‌افزایند که طی سال ۱۴۰۱هـ ش، از بنادر کشور مجموعاً ۱۲۴۹۲ متریک تن صادرات، ۲۵۳۶۰۳ متریک تن ترانزیت و ۴۴۰۷۸۳۴ متریک تن واردات صورت گرفته است که قسمت اعظم آن‌را میوه خشک و تازه، مواد خوراکی و سنگ‌های معدنی تشکیل می‌دهد.
ملا بخت‌الرحمن شرافت می‌افزاید، طی یک سال اخیر، سفرهای رسمی به جانب کشورهای اوزبیکستان، پاکستان و ایران به منظور تقویت سطح همکاری منطقوی، ایجاد دهلیز اقتصادی و آغاز مراحل مقدماتی تطبیق پروژه افغان‌ترانس، صورت گرفته است.
مسئولان این اداره می گویند، قرارداد امور خدماتی و انتقالات بندر حیرتان – مزار شریف که قبلاً با شرکت ترانس سوگدیانا اوزبیکستانی به هزینه مجموعی مبلغ حدود ۳۲ میلیون دالر عقد گردیده بود، با حاکمیت امارت اسلامی، این قرارداد اکنون با شرکت نامبرده با کاهش ۷۰ در صدی به مبلغ مجموعی ۳،۷ میلیون دالر عقد شده است.
همچنان طی یک سال اخیر، هماهنگی لازم با تیم‌های تخنیکی کشورهای اوزبیکستان و پاکستان تامین شده که در نتیجه سروی ابتدایی مسیر پروژه افغان‌ترانس انجام و قرار است کار تطبیق این پروژه مهم که کشورهای آسیای مرکزی را از خاک افغانستان با آسیای جنوبی وصل می‌سازد، آغاز گردد.
به گفته مسئولان، ترمیم قسمت‌های خط آهن خواف – هرات، تکمیلی کار خط آهن آقینه – اندخوی و تسلیمی آن از سوی ترکمنستان به جانب دولت افغانستان، معرفی ۳۹ تن از کارمندان این اداره برای دورۀ آموزشی کسب مهارت‌های لازم فنی و تخنیکی به کشور های ایران و ترکمنستان و اخذ بورسیه‌های تحصیلی از کشورهای همسایه دست‌آورد دیگر این اداره طی یک سال اخیر می‌باشد.
به گفته مسئولان، به منظور عرضه خدمات بهتر و مطمین، تسریع روند انتقالات و جمع‌آوری عواید به گونه شفاف و تلاش‌های پی‌گیر در راستای دیجیتل‌سازی سیستم‌ها، آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *