افغانستان

   حنفی در دیدار با سفیر جاپان: همه مسایل قابل بحث باید از طریق تفاهم حل شود

معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با سفیر جاپان گفت: امارت اسلامی معتقد به تفاهم و گفتگو است و خواستار روابط نیک و حسنه با همه کشورها بر اساس احترام و تعامل متقابل می‌باشد.

معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با سفیر جاپان گفت: امارت اسلامی معتقد به تفاهم و گفتگو است و خواستار روابط نیک و حسنه با همه کشورها بر اساس احترام و تعامل متقابل می‌باشد.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا دیروز با نشر این خبر گفته است: مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا با تاکاشی اوکاتا، سفیر جاپان در کابل ، دیدار نمود.

حنفی گفت: حکومت و ملت افغانستان در طول تاریخ با ملت جاپان روابط خوب داشته است.

وی در کنار آنکه روی دستآورد های امارت اسلامی تماس گرفت از جاپان  خواست تا بر معادن افغانستان سرمایه گذاری کند.

در این دیدار تاکاشی اوکاتا، سفیر جاپان گفت: در افغانستان در عرصه های امنیت، مبارزه با فساد اداری و مواد مخدر پیشرفت های خوبی صورت گرفته است که ما آن را گام مهم می‌دانیم.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا در نشست کشورهای گروه هفت  که در جاپان برگزار می شود، صدای خود را در زمینه همکاری به افغانستان، تعامل و مساعدت در بخش های مختلف، بلند کنیم.

موصوف ابراز امیدواری کرد که امارت اسلامی قبل از دوم ماه می که نشست ۲۰ کشور کمک کننده در پایتخت قطر برگزار می گردد و آنتونیو گوتریش، سرمنشی ملل متحد نیز در آن اشتراک می کند، بخاطر حل بعضی از مسایل که جامعه بین‌المللی آرزو آن را دارد، پیشرفت های داشته باشد.

معاون اداری ریاست الوزرا در پاسخ گفت: محدودیت ها و وارد کردن فشارها نمی تواند مشکلات را حل کند و این گونه  اقدامات قبل از همه بر مردم عام و بیچاره اثر خواهد داشت.

حنفی گفت: امارت اسلامی معتقد به تفاهم و گفتگو است، خواستار روابط نیک و حسنه با همه کشورها بر اساس احترام و تعامل متقابل می‌باشد  تفاهم و گفتگو را تنها راه حل همه مشکلات می داند.

وی همچنان ابراز امیدواری کرد که وضعیت افغانستان را باید از منظر مثبت ارزیابی کرد، زیرا در اینجا پیشرفت های زیادی صورت گرفته است، جامعه بین‌المللی از جمله جاپان باید به کمک های خود ادامه دهد تا برای افغانان فرصت های شغلی فراهم شود و برای حل مشکلات اقتصادی شان کمک صورت گیرد و همه مسائل قابل بحث از طریق تفاهم حل گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *