افغانستان

بازنشسته‌گان بار دیگر خواهان دریافت حقوق خود شدند

برخی از بازنشسته‌گان با راه‌اندازی یک گردهمایی اعتراضی خواهان پرداخت حقوق بازنشسته‌گی شان از سوی امارت اسلامی، شدند.

برخی از بازنشسته‌گان با راه‌اندازی یک گردهمایی اعتراضی خواهان پرداخت حقوق بازنشسته‌گی شان از سوی امارت اسلامی، شدند.
آنان که در برابر خزینه تقاعد گردهم آمده بودند، می‌گویند که نزدیک به دو سال می‌شود که معاش شان را دریافت نکرده‌اند و با مشکلات زیاد اقتصادی روبه‌رو هستند. نور اقبال، کارمندان پیشین وزارت داخله که برای دریافت حقوق بازنشسته‌گی خود از شهر مزارشریف به کابل آمده، گفت: «حق من است و حقوق‌ام است. حلال است. از معاش ما گشته (گشتانده) است. ما از این‌ها خیرات نمی‌خواهیم. زکات نمی‌خواهیم. عشر نمی‌خواهیم.»
بازنشسته‌گان می‌افزایند که با وجود وعده‌های پیهم حکومت، تا هنوز هیچ کاری برای آنان انجام نشده است.
جمعه، بازنشسته، به طلوع‌نیوز گفت: «مدت سه سال می‌شود که معاش تقاعد ما و کل متقاعدین برایشان داده نشده است. به ریاست تقاعد مراجعه می‌کنیم می‌گویند تا امر ثانی.»
محمد افضل، بازنشسته دیگر، می‌گوید: «از امارت اسلامی خواهش می‌کنیم که همین تقاعد که داریم، حق مسلم ماست. همین حق ما را بدهد.»
از سوی‌هم، سخنگوی وزارت مالیه اطمینان می‌دهد که در بودجه سال مالی ۱۴۰۲ برای بازنشسته‌گان، بودجه لازم در نظر گرفته شده است.
احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه، به طلوع‌نیوز گفت: «حقوق متقاعدین بودجه‌ای سال ۱۴۰۱ را چهار میلیارد تخصیص شده است اما تا این طرح از طرف مقام رهبری تایید نشده و معاش متقاعدین معطل مانده.»
بربنیاد آمارهای وزارت مالیه، اکنون بیش از ۱۴۹‌هزار بازنشسته که بیش از ۱۰‌هزار آنان را بانوان استند، حقوق سالانه شان را دریافت نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *