اجتماعی

ویژگی‌های گزینش کلپ به کودکان

در شرایط کنونی، فوتبال یکی از پر طرف دارترین ورزش ها در سطح جهان می باشد. اکثر پسران دوره ای از زندگی خود را به این ورزش مشغول بوده اند،اما فقط تعداد کمی توانستند به سطح حرفه‌ای برسند.

نجیب الله متین

در شرایط کنونی، فوتبال یکی از پر طرف دارترین ورزش ها در سطح جهان می باشد. اکثر پسران دوره ای از زندگی خود را به این ورزش مشغول بوده اند،اما فقط تعداد کمی توانستند به سطح حرفه‌ای برسند.

پس برای تبدیل شدن فرزندان به یک فوتبالیست خوب باید از سنین پایه در کلپ خوب به آموزش فوتبال بپردازند،اما یک کلپ فوتبال خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

مهم ترین ویژگی این است که کلپ فوتبال مورد نظر باید داری مجوز های رسمی از فدراسیون فوتبال کشور را داشته باشد.حضور یک داکتر در تمرینات از الزامات است زیرا ورزش فوتبال بسیار پر برخورد است و حضور داکتر در تمرینات می تواند از مصدومیت های شدید کودکان جلوگیری کند که متأسفانه هنوز در کشور ما چنین مسئله اصلاً رعایت نگردیده است.

استفاده از مربیان حرفه ای و آگاه به قوانین جدید در کلپ فوتبال می تواند یکی از ارکان مهم انتخاب خانواده ها باشد، زیرا مربی حرفه ای است که می تواند بازیکن حرفه ای به جامعه فوتبال تحویل دهد،اهمیت دادن مربی به تمرین فوتبال آموزان باید مورد توجه خانواده ها باشد.با گذشت زمان و حرفه ای تر شدن دنیای فوتبال مربی ها نیز باید آموخته های خود را افزایش دهند تا بتوانند تمرینات بهتری را برای شاگردان شان در نظر بگیرند.

مربی باید با تجربه، کار بلد، صبور، متعهد و با اخلاق باشد.زیرا آموزش به کودکان ضرورت به صبر و حوصله بیشتر دارد. بخاطری که کودکان در این سن بازی گوش هستند و آموزش پذیری خیلی کمی به غیر از خانواده دارند.اختلاف سنی مربی با کودک نباید زیاد باشد، زیرا در این صورت برقراری ارتباط سخت می شود.در فوتبال هرچه سن فوتبال آموزان کم شود آموزش سخت تر می شود، زیرا پسران از دنیایی کاملاً کودکانه وارد مرحله جدیدی شده اند و هدف شان از فوتبال فقط بازی و تفریح است به همین دلیل آموزش به کودکان نیازمند صبر و تجربه زیادی می باشد.

یکی دیگر از عناصر یک کلپ فوتبال خوب،ارتباطات می باشد. ارتباط بین کلپ های فوتبال و والدین برای ارائه گزارشات بسیار مهم است زیرا باعث می شود خانواده ها در جریان پیشرفت و نقاط قوت و ضعف فرزندان قرار بگیرند.

کلپ های فوتبال باید سکوی پرتابی باشند برای رسیدن فوتبال آموزان به درجات بالاتر وبرای انجام این کار می توانند با تیم ها و اکادمی های بین المللی ومعتبر قراردادهای همکاری امضا کنند. بر علاوه مدیر یک کلپ فوتبال باید خوش نام ، خلاق و با دانش باشد تا بتواند به خوبی از عهده مدیریت کلپ فوتبال بر بیاید،هر کلپ فوتبال به یک مدیر لایق نیاز دارد تا بتواند مسایل کلپ را به خوبی مدیریت کند و به پیشرفت آن کمک کند. مطالعه سوابق مدیر کلپ فوتبال و افتخارات گذشته او می تواند به انتخاب خانواده ها کمک کند.

امکانات و محل تمرین کلپ فوتبال باید بسیار خوب و با کیفیت باشد تا مربی بتواند تمرین را به خوبی اجرا کند. وسایل تمرین معیاری،زمین تمرین با کیفیت وسالون بدن سازی سه عامل مهم در آماده سازی بازیکنان هستند وباعث می شود بازیکنان کمتر مصدوم شوند و مسئولان فوتبال می توانند با فراهم سازی این امکانات اختیار عمل بیشتری به مربی خود بدهند تا بازیکنان آماده تری برای مسابقات داشته باشند.

همچنان حضور در مسابقات معتبر می تواند باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان شود که در تمرینات با انرژی و جدیت بیشتری شرکت داشته باشند و اینگونه بازیکنان برای رسیدن به ترکیب و بالاترین سطح آمادگی خود بیشتر تلاش می کنند. در خاتمه اخلاقیات در کلپ های فوتبال باید رعایت شود؛ چون تربیت کودکان در این سنین بسیار مهم است، زیرا خانواده ها به دنبال محیطی امن هستند تا فرزندان شان باآسودگی خاطر پیشرفت کنند. به همین دلیل حفظ مسایل اخلاقی برای خانواده ها در اولویت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن