افغانستان

آگاهان سیاسی: امارت اسلامی توانایی دارد از نفوذ تروریسم در خاک افغانستان جلوگیری کند

در پی اظهارات دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی مبنی بر افزایش خطر نفوذ تروریست‌ها از افغانستان به آسیای میانه، آگاهان سیاسی می‌گویند با روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان گروه‌های تروریستی به شدت سرکوب شده‌اند.

در پی اظهارات دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی مبنی بر افزایش خطر نفوذ تروریست‌ها از افغانستان به آسیای میانه، آگاهان سیاسی می‌گویند با روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان گروه‌های تروریستی به شدت سرکوب شده‌اند و حکومت موجود در کشور توانایی دارد از فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان جلوگیری کند، از این رو گروه‌های تروریستی توانایی نفوذ بر کشورهای منطقه را ندارند.

اسدالله صمدی، آگاه امور سیاسی گفت که با روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان گروه‌های تروریستی به شدت سرکوب شدند و حکومت موجود در کشور توانایی جلوگیری فعالیت گروه‌های تروریستی را در خاک افغانستان دارد، از این رو گروه‌های تروریستی توانایی نفوذ بر کشورهای منطقه را ندارند.

او افزود: نیاز است که کشورهای منطقه برای رفع نگرانی‌شان از ناحیه فعالیت تروریسم در خاک افغانستان، امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند، تا از طریق آن برای جلوگیری از تروریسم تبادله‌ی اطلاعات امنیتی و سیاسی داشته باشند.

این آگاه سیاسی خاطرنشان ساخت که حدود دو سال از روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان می‌گذرد، در این مدت هیچ نوع حمله تروریستی از خاک افغانستان بر علیه کشورهای منطقه بخصوص کشورهای همسایه سازمان‌دهی نشده است، از این جهت سخن از نفوذ گروه‌های تروریستی به خاک افغانستان‌ غیرمنطقی است.

او تاکید کرد که اگر امارت اسلامی از سوی کشورهای جهان به‌خصوص کشورهای منطقه به رسمیت شناخته نشود، در آینده‌ها این امکان وجود دارد که نا امنی دامن‌گیر کشورهای منطقه شود، چون تروریستان در همه کشورهای منطقه بصورت پراکنده حضور دارند.

این در حالی است که مقامات امارت اسلامی بارها گفته‌اند که به هیچ گروهی اجازه داده نخواهد شد که از خاک افغانستان بر علیه کشورهای منطقه حمله تروریستی انجام بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *