افغانستان

هدف قراردادن غیرنظامیان  امر خلاف دین مبارک اسلام و اصول انسانی است

حمله انتحاری روز دوشنبه در نزدیکی وزارت امور خارجه در چهارراهی ملک اصغر از مربوطات حوزه دوم امنیتی شهر کابل را امارت اسلامی، سازمان ملل متحد، ایالات متحده امریکا،عربستان سعودی و دیگر کشورها محکوم کردند.

حمله انتحاری روز دوشنبه در نزدیکی وزارت امور خارجه در چهارراهی ملک اصغر از مربوطات حوزه دوم امنیتی شهر کابل را امارت اسلامی، سازمان ملل متحد، ایالات متحده امریکا،عربستان سعودی و دیگر کشورها محکوم کردند.

این حمله انتحاری ساعت ۱:۲۰ پس از چاشت روز دوشنبه (هفتم حمل) به وقوع پیوست. به گفته مقامات در این حمله ۶ غیرنظامی شهيد و شماری دیگر زخمی شدند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی نیز این حمله را محکوم کرده و آن را خلاف موازین دینی خواند.

در اعلامیه منتشر شده دفتر وی آمده است: «این حمله عملی خلاف دین مبارک اسلام و اصول انسانی است که به هیچ وجه قابل توجیه نیست. وی گفته است که گروه داعش توسط نیروهای امنیتی امارت اسلامی در افغانستان سرکوب شده و اکنون غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. وی در پیامی در واکنش به حادثه تروریستی دیروز در کابل  گفته است: در نتیجه اقدامات جدی امارت اسلامی علیه خوارج، این عناصر ختم شده اند و اکنون از مردم بی گناه انتقام می‌گیرند.

مولوی عبدالکبیر همچنان گفته است«با تأسف دشمنان اسلام و افغانستان یک بار دیگر در ماه مبارک رمضان بالای هموطنان روزه دار ما حمله نمودند٬این چنین حملات چهره اصلی دشمنان اسلام و افغان ها را آشکار می‌سازد».

در این پیام، معاون سیاسی ریاست الوزرا گفته است من این حمله را شدیداً محکوم می کنم و شجاعت نیروهای امنیتی خویش را می ستایم که حمله کننده را قبل از رسیدن به هدف از پا درآوردند.

در پیام برای شهدای این حمله بهشت برین، به مجروحین شفای عاجل و به خانواده های شان صبر جمیل استدعا شده است.

همچنان هیأت معاون سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در واکنش به این حمله گفت که هدف قراردادن افغان‌های غیرنظامی در جریان فعالیت‌های روزمره شان «یک امر غیرقابل قبول» است.

این در حالیست که تامس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان نیز در صفحه تویترش ضمن محکوم‌کردن این حمله، با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده است. او در واکنش به این حمله گفته است که افغان‌ها مشکلات کافی دیده اند و «تروریزم به هر شکل و هر دلیلی که باشد، قابل قبول نیست». سفارت عربستان سعودی در کابل نیز حمله انتحاری روز گذشته در نزدیکی وزارت امور خارجه در چهارراه مالک اصغر شهر کابل را محکوم و تاسف عمیق خود را ابراز کرده است.

این حمله در یک منطقه بسیار امن شهر کابل صورت گرفت که به غیر از وزارت امور خارجه، سایر ادارات دولتی و دو مرکز تجاری بزرگ در آن محل قرار دارند.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل گفت که سربازان یک مهاجم انتحاری را قبل از رسیدن به هدف در چهارراه ملک اصغر هدف قرار دادند. او افزود که بر اساس معلومات اولیه، بر اثر انفجار مواد تعبیه شده در بدن مهاجم، شش غیرنظامی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش‌ها، داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفت.

این دومین حمله داعش در این محل است که طی سه ماه گذشته انجام می‌شود. به تاریخ اول جنوری حمله مشابه در همین محل انجام شد که حداقل پنج تن کشته و ۴۰ تن زخمی شدند. داعش مسوولیت آن حمله را به دوش گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *