سیاسی

با تلاش، می‌توان وطن را آباد و شکوفا ساخت

همه می‌دانیم که کشور عزیز مان افغانستان بیش از یک سال و نیم می‌شود که از یک دوره سیاه و جهنمی بدرآمده است، گلیم اشغال جمع و برنامه های شوم دشمن نقش برآب گردیده است.

احمد شاه

همه می‌دانیم که کشور عزیز مان افغانستان بیش از یک سال و نیم می‌شود که از یک دوره سیاه و جهنمی بدرآمده است، گلیم اشغال جمع و برنامه های شوم دشمن نقش برآب گردیده است.

در چهار دهه جنگ های تحمیلی کشور عزیز مان آسیب‌های زیادی را متحمل شد، فرزندان این مرزوبوم طعم تلخ و زهراگین برنامه‌های استعماری را چشیدند، اهداف و پلان‌های دشمن یکی یکی در جامعه تطبیق و عملی گردید، مزدوران و افراد پروژه‌یی غرب بخاطر پرساختن جیب‌های شان، هر نوع خیانتی را در قبال ملت و مردم خویش روا داشتند.

آنان تا توانستند با این مردم فقیر و ستمدیده جفا کردند و کشور مان را در یک عزلت و انزوای مطلق قراردادند؛

در نهادهای تحصیلی و کانون های علمی که بنیاد حیات یک جامعه محسوب می‌شوند، برنامه های اسلام‌ستیزی و دین‌ستیزی ریشه دوانیده بود و داشتند جوانان و نوجوانان که طبقه‌ی بیدار، محرک و قلب تپنده یک ملت است را به سوی گمراهی سوق میدادند.

کشتی ترقی و تعالی این ملت ورشکسته شده و کم مانده بود که در منجلاب بدبختی دایمی غرق گردد.

حالاکه سرنوشت افغانستان به دست فرزندان اصیل و متعهد شان قرار گرفته است، امریکا و کشورهای اشغالگر باهمه همهمه‌ها و همه برنامه های ننگین شان شکست خورده اند و این ملت بار دیگر استقلال و عزت خویش را به دست آورده است، برماست که برای پیشرفت و ترقی کشور عقب‌مانده‌ی خویش بیشتر تلاش کنیم و بیشتر کار نماییم.

افغانستانی که سال‌ها درآتش جنگ سوخته است و سال‌ها بخاطر کارهایی که هیچ به مفادش نبوده، درد دیده، از کاروان علم و معرفت خیلی‌ها عقب مانده است.

بیایید این مرغ پرشکسته کشور مان را باتلاش‌های بیشتر دوباره پروبال بدهیم و درفضای نیلگون علم و معرفت به پرواز درآوریم!

این پیام را تقدیم می‌کنم به همه کسانی‌که در ابعاد مختلف، مصروف خدمت به کشور استند!

این کشور و این میهن، حیثیت مادر را به ما دارد. وظیفه‌ی ماست تا برای مادروطن خویش کمر همت ببندیم و ساعات کاری خویش را بیشتر بسازیم.

من باور دارم اگر هرفرد ما یک ساعت بیشتر کار کنیم، یک ساعت بیشتر درس بخوانیم و مطالعه کنیم، این کشور به زودی به پا خواهد ایستاد و محتاج هیچ کشور بیرونی نخواهیم بود.

ما مردم قهرمان و دلیری هستیم که هیچ ابرقدرتی دراینجا تاب نمی‌آورد، اما این‌که دوباره مورد تجاوز دیگران قرار می‌گیریم بینش سیاسی ما کم است.

زود فروخته می‌شویم و زود درمیدان سیاست‌بازی‌ها گول می‌خوریم.

تلاش ما می‌تواند کمر خمیده این ملت را دوباره راست بسازد، برنامه‌های استعماری و استثماری غرب را ریشه‌کن ساخته و این کشور را آزاد، مستقل و آباد بگرداند.

امروز معلوم شد کسانی‌که مزدور پروژه غرب بودند همه کشور را ترک نمودند و به دامان باداران و اربابان شان متوصل شدند.

تنها کسانی در این سرزمین آماده‌ی خدمت استند که خودرا متعهد به این کشور می‌دانند و از ارزش‌ها و آرمان‌های ملت خویش قهرمانانه دفاع می‌کنند.

کشورهایی‌که مدارج بلند زندگی را طی نموده اند، نتیجه این بوده که برای کشور شان بیشتر کار کرده اند و زحمت کشیده اند.

این پیام را کسانی درک می‌کنند که به ارزش‌های اسلامی و ملی خویش پابند استند و از نقطه ـ نقطه درد این کشور آگاهی دارند و از میان کتله‌ی دردکشیده و غم‌دیده‌ی این مرز وبوم قد بلند نموده و آرزوی خدمت به دین و وطن را به سر می‌پرورانند.

هموطنان عزیز!

وطن به ما و شما نیاز دارد و برای فردای بهتر این وطن باید بیشتر از پیش کار و تلاش کنیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *