اسلامی

فضیلت ماه مبارک رمضان

ماه رمضان ماهی که قرآن کریم برای راهنمایی، هدایت مردم،نشانه های هدایت، جدا کننده میان حق و باطل در آن نازل شده است، پس کسی که درماه رمضان حاضر باشد ، باید روزه بگیرد.

شبیراحمد

تخلیص از داکتر حسین تاجی گلداری

ماه رمضان ماهی که قرآن کریم برای راهنمایی، هدایت مردم،نشانه های هدایت، جدا کننده میان حق و باطل در آن نازل شده است، پس کسی که درماه رمضان حاضر باشد ، باید روزه بگیرد.

ماه رمضان، ماه عبادت و طاعت است، ماه نزول قرآن کریم است، در باره این ماه پر برکت فضایل بسیاری است، ما در اینجا به ذکر گوشه هایی از این فضایل می‌پردازیم .

– ابوهریره (رض) می‌فرماید:

رسول الله «ص» فرموده : کسی که بر اساس ایمان به خدا و امید اجرو پاداش از او ماه رمضان را روزه بگیرد گناهان گذشته اش بخشید ه می‌شود.

– همچنان از ابوهریره «رض»روایت است که می‌گوید 🙁 رسول خدا «ص»  فرمود:

خداوند عزوجل می فرماید : همه اعمال فرزندان آدم برای خودش است. مگر روزه که به راستی برای من است. ومن خودم پاداش آن را می‌دهم،پس هرگاه روزروزه داری یکی از شما بود، سخن زشت و ناسزا نگوید و فریاد نزند. و هرگاه کسی به او ناسزا گفت، یا بااو درگیرشد، بگوید من روزه ام، قسم به خداوندی که جان محمد دردست اوست، تغییر بوی دهان شخص روزه دار نزد خداوند«ج» از بوی مشک خوشبوتر است. وبرای شخص روزه دار دو خوشحالی است که با آن خوشحال می‌گردد. هنگامی که افطار می کند، به افطارش خوشحال می‌شود. وهنگامی که پرورد گارش را ملاقات می‌کند، به روزه اش خوشحال می‌شود.

– از سهیل بن سعد (رض) روایت است که می‌گوید: رسول الله «ص» فرمود: همانا در بهشت دروازه ای است که به آن( ریان ) گفته می‌شود .

در روز قیامت تنها روزه داران  از آن وارد می‌شوند.

ندا داده می‌شود روزه داران کجا هستند ؟ آنگاه برمی خیرند و از آن دروازه وارد می‌شوند.« پس آز آنکه وارد شدند . دروازه بسته می‌شود و کسی دیگر از آن وارد نمی‌شود »

– از ابوهریره (رض)روایت است که می کوید: رسول الله «ص» می‌فرماید: هرگاه ماه رمضان

فرا رسد درهای بهشت گشوده می شود و درهای دوزخ بسته می‌گردد و شیاطین در بند و زنجیر می‌شوند »

ودر روایتی از امام ترمذی، در دنباله حدیث چنین آمده است : « وندا دهنده‌ای ندا می‌دهند:

ای کسی که خواهان خیر و خوبی  هستی جلو بیا . وای کسی که خواهان شروبدی هستی دست بردار. و خداوند«ج» بندگانی را از آتش آزدا می‌کند و این در همه شب های رمضان است».

همچنان احادیث بسیاری در باره فضیلت روزه و ماه مبارک رمضان آمده است که ما در اینجا به همین قدر اکتفا می‌کنیم، امید است که خداوند توفیق دهد تا به این احادیث عمل نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *