سیاسی

آزادی، حق فطری یک جامعه است

هر جامعه حق دارد؛ آزادی و استقلال داشته باشد و در فضای سرشار از عزت و عظمت زندگی نماید.

احمد شاه

هر جامعه حق دارد؛ آزادی و استقلال داشته باشد و در فضای سرشار از عزت و عظمت زندگی نماید.

ملت افغانستان؛خوشبختانه از ملت‌هایی به شمار می‌رود که همیشه آزاد زندگی کرده اند و حاکمیت هیچ استعمار و قدرت‌ جهانی را نپذیرفته اند.

مقابله با انگلیس، روس، امریکا و دیگر متجاوزان از نمونه‌های بارزِ آزادی‌خواهی و دشمن‌ستیزی این ملت است که تاریخ دیرینه و معاصر آن را در حافظه دارد و جهانِ امروزی نیز شاهد شکست این غول‌ها‌ی متجاوز در افغانستان بوده اند.

امپراتوران و جهان‌گشایان، پیوسته در تلاش بوده اند که تا سیطره‌ و سلطه‌ی خود را در جهان قایم بسازند و کشورهای خُردوکوچک را ببلعند و در زباله‌دانی تاریخ بیندازند.

افغانستان اگرچه از لحاظ جسامت و نفوس کشوری‌است کوچک، اما در نبرد با دشمن و از لحاظ ایمان و شجاعت، بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان را به زانو درآورده است و کله‌ی متکبرانه و دماغ پرغرور آنان را به خاک ذلت و زبونی مالیده است.

این همه شجاعت و متانت از برکت دین‌داری و آزادی‌خواهی این ملت بوده و اسلام عزیز برای این ملت شجّاع، گوهر آزادگی و عزت داده است.

پدران و مادران مسلمان و آزادی‌خواه افغانستان، از آوانِ طفلی پسران شان را با شیر غیرت پرورش داده، شمشیر جوهردارِ جهاد آشنا ساخته و شجاعت شیر و شاهین را برای فرزندان خویش در دشت‌ها، درّه‌ها و کوه‌پایه‌‌های این سرزمین، آموخته اند.

بیست و یک سال قبل، پس از انگلیس و روس، امریکا با استراتیژی غلط و تشویق تربیت‌یافته‌گان غربی و مجاهدنماها و وطن‌فروشان داخلی، دست به حمله‌ی نظامی در افغانستان زد و با سیستم پیشرفته‌ی تسلیحاتی، کروزهای دوربرد و طیاره‌های مدرن به اشغال افغانستان پرداخت.

اما دیری نگذشت؛ استراتیژیست‌های امریکایی با دنیای ندامت و پشیمانی اعتراف کردند که حمله در افغانستان اشبتاه نظامی بوده و نیروهای امریکا و ناتو نمی‌توانند با مجاهدین افغانستان به شکل دوامدار بجنگند و مقابله نمایند.

زمانی که امریکا در افغانستان به حمله نظامی آمادگی می‌گرفت، تمام تحلیلگران مسایل نظامی جهان، باور به این داشتند که افغانستان برای ابد اشغال می‌شود و مجاهدین افغانستان در نبرد با امریکا و در آتش اسلحه‌ی مدرن امریکا و ناتو، ذوب و نابود می‌شوند.

اما این تحلیل‌ها به نصرت خدای بزرگ و توانا و به اثر قهرمانی‌ها و قربانی‌های ملت مجاهد افغانستان، همه برعکس شدند و بالآخره امریکا و ناتو و غلامان حلقه‌به‌گوش داخلی شان در مقابل ملت مجاهد افغانستان به شکست تاریخی مواجه گردیدند و در آتش خشم ملت قهرمان افغانستان، ذوب شدند.

قدرت‌های شیطانی و مستکبران جهانی بدانند که آزادی، حق فطری یک جامعه و ملت است و باید آن را جدی در نظر بگیرند و در امور کشورها مداخله نکنند.

بدبختانه افغانستان برای سال‌های سال، مورد مداخله‌ و کشمکش‌های مستقیم و غیر مستقیم و حتی مورد حملات نظامی کشورهای استعماری و قدرت‌های جهانی بوده است.

اما در هربار، ملت مجاهد و دشمن شکنی از دل این جغرافیا قامت بلند نموده و دست تجاوز و اشغال را از بازو قطع کرده اند.

ازاین دانسته می‌شود که طوفان اسلام‌خواهی،آزادی‌خواهی،عدالت‌خواهی   و حق‌طلبی ملت افغانستان، مهارشدنی نیست و آتش غیظ و غضب شان در مقابل اشغالگران با هیچ وسیله‌یی، فرو نمی‌نشیند.

بناءً جهان و مستکبران جهانی باید دست از مداخلات بردارند و در امور افغانستان مقتدر و متحد دیگر دخالت نکنند.

بگذارند که این ملت قهرمان، تدابیر و تصامیم خود را بگیرند و قوانین اسلامی و احکام الهی که با روح و روان ملت افغانستان عجین شده است، در جاده‌ی عمل پیاد شوند.

از جانب دیگر بر نظام اسلامی مان نیز لازم است که زمینه‌ی تعلیم و تحصیل و فراگیری علم را در چوکات شریعت ناب محمدی، بیشتر مساعد کند و فرزندان ملت باید در روشنی قرآن و حدیث، علوم اسلامی و دانش معاصر تربیت شوند، به آبادی و شکوفایی کشور عزیز خویش سهم گرفته، نقش بسزایی را ایفا نمایند.

به امید افغانستان آباد، شکوهمند و مقتدر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *