افغانستان

برگزاری نشست بزرگ زیرنام «اتحاد و هماهنگی اقوام» در کابل

نشست بزرگ زیر نام ‹اتحاد و همآهنگی اقوام، از سوی وزارت امور سرحدات٬ اقوام و قبایل در کابل برگزار شد. به گزارش خبرنگار آژآنس باختر معین وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی بیشتر و وحدت میان اقوام با هم برادر در افغانستان خواند.

نشست بزرگ زیر نام ‹اتحاد و همآهنگی اقوام، از سوی وزارت امور سرحدات٬ اقوام و قبایل در کابل برگزار شد. به گزارش خبرنگار آژآنس باختر معین وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی بیشتر و وحدت میان اقوام با هم برادر در افغانستان خواند.
ملا عبدالخالق عابد معین امور جرگه ها و اقوام وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل گفت: آزادی، حریت و وحدت که نصیب ملت افغانستان شده است، همه از برکت خون شهدا می باشد. او گفت: وحدت باعث پیروزی ما در برابر اشغال شد، وحدت میان افغانان سبب امنیت سراسری در کشور شده است و باید وحدت مردم ما حفظ شود و همه باید از نظام امارت اسلامی حمایت کنند. او افزود، مسئولان و منسوبان امارت اسلامی افغانستان خادمین مردم و ملت می باشد و مجاهدین امارت اسلامی محافظین این ملت می باشند.
ملا عبدالخالق عابد در ادامه گفت: هدف کلی امارت اسلامی خدمت برای مردم است و باید با این نظام همکار باشیم، تا سبب رشد و ترقی کشور در تمام عرصه ها شود. او گفت وزارت امور سرحدات اقوام و قبایل در خدمت همه اقوام می باشد و برای مشکلات مشروع آنان در تمام عرصه‌ها رسیدگی خواهد کرد، زیرا شما از امارت اسلامی هستید و ما در برابر شما مسئولیت داریم و شما در برابر کشور مسئولیت دارید، باید برای پیشرفت و ترقی کشور تلاش کنیم.
شیخ محمد قاسم خالد والی کابل از برگزاری این نشست قدردانی کرد و گفت: امارت اسلامی افغانستان مسئولیت شرعی دارد، تا از مردم کشور حمایت کند، زیرا در طول تاریخ مردم و اقوام افغانستان در جهاد سهم داشته و در برابر اشغال ایستادگی کردند و از اسلام دفاع کردند. او گفت، دشمنان افغانستان در سیاست و بخش نظامی در برابر ما شکست خورده اند و در بخش های مطبوعاتی و استخباراتی هم به شکست مواجه هستند. او افزود که عفو عمومی امارت اسلامی یکی از شفقت های امارت اسلامی بود که این شفقت برای مردم و اقوام در عمل ثابت شده است.
والی کابل گفت، اقتصاد کشور در حال ترقی است، تمام مصارف امارت اسلامی از عواید داخلی تمویل می شود، امارت اسلامی برای پیشرفت و ترقی تعلیم در کشور مصمم و متعهد می باشد و برای بلند بردن کیفیت و معیاری شدن آموزش توجه و تلاش می کند. مهاجر فراهی، معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: تمام اقوام از امارت اسلامی حمایت و حفاظت کنند، زیرا حفاظت و حمایت از نظام امارت اسلامی مسئولیت اقوام و مردم می باشد. او از مردم و اقوام خواست، تا وحدت خود را حفظ کرده و برای آبادی کشور تلاش کنید، وحدت اقوام باعث ترقی و رفا کشور در تمام عرصه ها می شود.
الحاج نعمت الله علی زاده رئیس شورای علمای ناحیه سوم گفت: برگزاری این چنین نشست ها می تواند، وحت ملی و اقوام را تقویه کند و ما حمایت و پشتیبانی خویش را از نظام امارت اسلامی اعلان می نماییم و برای تقویه و حفاظت این نظام اسلامی تلاش خواهیم کرد. حاجی علم گلا نماینده قوم کوچی نیز حمایت و پشتیبانی قوم کوچی را از امارت اسلامی اعلان کرد و گفت: «تمام مردم و اقوام از امارت اسلامی اقتصاد، تعلیم، امنیت، وحدت و اتفاق می خواهند و باید امارت اسلامی به عدالت توجه کند.»
در این نشست، نماینده های اقوام از ولسوالی ها و نواحی شهر کابل روی وحدت و همآهنگی میان مردم و امارت اسلامی تاکید کردند، آنان در سخنرانی های شان حمایت همه جانبه شان را از نظام موجود و برنامه های امارت اسلامی افغانستان اعلام کرده و گفتند که ما نظام امارت اسلامی را همکاری و حمایت می کنیم زیرا با حاکم شدن امارت اسلامی در سراسر کشور امنیت تامین شده است. باید گفت، وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل قبل از این نیز به هدف اتحاد و همآهنگی اقوام قبلاً چنین نشست ها را در شماری از ولایات برگزار کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *