سخن انیس

افغانستان؛ چشم امید جهان اسلام

همه در جریان قرار داریم که هیٲت عالی‌رتبه‌ی امارات متحده‌ی عربی به افغانستان آمدند و با مقامات بلندپایه‌ی امارت اسلامی افغانستان دیدارها و گفتگوهایی داشتند.

همه در جریان قرار داریم که هیٲت عالی‌رتبه‌ی امارات متحده‌ی عربی به افغانستان آمدند و با مقامات بلندپایه‌ی امارت اسلامی افغانستان دیدارها و گفتگوهایی داشتند.
در این دیدارها روی موضوعات مهم افغانستان تماس گرفته شد و این هیٲت، امارت اسلامی افغانستان را مایه‌ و چشم امید جهان اسلام توصیف کردند و بهبود وضع امنیتی، سیاسی، اقتصادی و دیگر امور افغانستان را از آرزوها و اولویت‌های امت اسلامی دانستند.
مقامات امارت اسلامی نیز آنان را خوش‌آمدید گفتند، کشورهای اسلامی را همکار و تکیه‌گاه هم‌ توصیف کردند و از تلاش‌های دلسوزانه‌ی آنان، تقدیر و تمجید به عمل آوردند.
در این دیدارها همچنان گفته شد که امارت اسلامی تمام شرط‌های به رسمیت‌شناختن را مهیا کرده است و کشورهای اسلامی مسئولیت دارند که در این راستا تلاش کنند و این وجیبه را به کرسی تحقق بنشانند.
افغانستان، سالیان سال است که در گودال مشکلات افتاده است و مستکبران جهانی پیوسته خواستند که افغانستان را ببلعند و پس ازآن به بلعیدن دیگر نقاط جهان، آماده شوند.
اما افغانستان به گلوی جهان‌خواران به لقمه‌ی خارداری مبدل گردید و گلوهای جهان خوارانِ طمّاع و بی‌رحم را پاره کرد.
پس از شکست امریکا و ناتو، جهان به درستی دانستند که افغانستان، سرزمین تسخیرناپذیر است و هیچ‌قدرتی نمی‌تواند سایه‌ی سیطره‌ی خود را در آن بیفکند و گلیم اشغال خود را به شکل دوامدار درآن هموار نماید.
بعد از پیروزی امارت اسلامی، اگرچه برخی از کشورها امیدوار بودند که افغانستان دوباره به میدان جنگ، ناآرامی و خشونت تبدیل می‌شود، اما به نصرت رب‌العالمین و تدابیر بزرگان و اقدامات مجاهدین جان‌برکف، امنیت کاملاً تٲمین گردیده است و مشکل جدی امنیتی به مشاهده نمی‌رسد.
این فضای روشن و قناعت‌بخش، دهان دشمنان افغانستان را مهرولاک کرده است و دیگر هیچ دلیل موجهی برای به‌رسمیت نشاختن امارت اسلامی وجود ندارد.
اما در این عرصه تلاش و همکاری جهان اسلام و امت اسلامی اشد نیاز است که باید از افغانستان دریغ نکنند و اخوت اسلامی را بر مادیات و منافعی که از جهان کفری به دست می‌آورند، ترجیح بدهند.
چون افغانستان مستقل، مقتدر و آباد به نفع جهان اسلام است و با قوت گرفتن افغانستان، کشورهای اسلامی قوی‌تر خواهند شد و از تهدید قدرت‌ها و مستکبران جهانی در امان خواهند ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *