افغانستان

هیأت عالی‌رتبه امارات متحده با مقامات بلندپایه امارت اسلامی دیدار کرد

در آغاز، وزیر امور خارجه ضمن خوش‌آمدگویی، گفت که امارت اسلامی و امارات متحدهٔ عرب روابط تاریخی دارند و در آینده نیز متعهد به روابط نیک هستیم.افغانستان نسبت به هر وقت دیگر امن است، جزایر قدرت ازبین رفته اند، کشت مواد مخدر به صفر کاهش یافته است و ۹ میلیون طفل را به آموزش مشغول ساخته ایم.

در آغاز، وزیر امور خارجه ضمن خوش‌آمدگویی، گفت که امارت اسلامی و امارات متحدهٔ عرب روابط تاریخی دارند و در آینده نیز متعهد به روابط نیک هستیم.افغانستان نسبت به هر وقت دیگر امن است، جزایر قدرت ازبین رفته اند، کشت مواد مخدر به صفر کاهش یافته است و ۹ میلیون طفل را به آموزش مشغول ساخته ایم. سیاست ما متوازن است و نمی‌خواهیم افغانستان به سنگر تقابل قدرت‌ها مبدل شود.مولوی امیر خان متقی گفت که افغانستان کشوریست غنی از معادن و دراین بخش، برای امارات متحده فرصتی خوب برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و ما و شما در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همکار هستیم.سپس، آقای عمر حبتور الدرعي، رئیس هیأت از وضعیت موجود در افغانستان ابراز خرسندی کرد و از استقبال گرم از هیأت سپاس‌گزاری نمود و افزود که چنین مهمان‌نوازی رسم افغان‌ها است. وی افزود که ما براداران شما هستیم و برای کمک برای شما آمده‌ایم و خواهان روابط نیک با شما هستیم.‏
همچنان مولوی سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله در دیدار با علمای متحده عربی گفت: دین اسلام تعلیم را برای زن و مرد فرض گردانیده؛ امارت اسلامی به تمام حقوق شرعی ملت پابند بوده و محدودیت دختران بالا تر از صنف ششم دایمی نیست.
سپس وزیر امر بالمعروف روی نقش امارات متحده در جریان جهاد گذشته صحبت نمود و از کمک‌های آنها سپاس‌گزاری کرد.
معین وزارت تحصیلات عالی گفت که این نظام با سرپرستی علما پیش می‌رود و خواست تا از تلاش‌ برای رشد روند آموزش در افغانستان دریغ نورزند.سپس، علمای کرام کشور، شیخ محمد اسمعیل رحمانی، شیخ محمد عادل سمنگانی و شیخ عبدالسمیع غزنوی طی سخنان خویش گفتند که افغانستان خانهٔ امن است و از طریق شما به جهانیان پیام می‌رسانیم که دیگر امنیت افغانستان را اخلال نکنند.هر گوشهٔ کشور با خون شهدا رنگین شده است، بناءً ما تلاش کامل خواهیم کرد تا در تحقق آرمان‌های ‌آنها موفق شویم و شریعت را کاملاً تطبیق کنیم.
سپس، آقای حبتور الدرعی از گفته‌های جانب افغانستان ابراز خرسندی کرد و گفت که ما تصویری مثبت از افغانستان گرفتیم و دیدیم که برخلاف رسانه‌های جهان، امور زندگی در اینجا به‌طور عادی جریان دارد.
وی گفت که ما آمادهٔ همکاری کامل در بخش آموزش هستیم و مدارس، مکاتب و پوهنتون‌های ما برای کمک به شما آماده اند.‏در اخیر، مولوی امیرخان متقی با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، خواهان توجه ویژهٔ هیأت در رهایی محبوسین افغان در امارات متحده، انعکاس تصویر واقعی امارت اسلامی، گسترش روابط با کشورهای خلیج و کمک‌های بشردوستانه شد که در‌ مقابل، هیأت یادشده وعدهٔ همکاری همه‌جانبه سپردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *