اجتماعی

شاروالی کابل مصمم است تا شهر کابل رابه یک شهر نمونه مبدل سازد

برعلاوه این که افغانستان طی چهار دهه خسارات ناشی از جنگ های خانماسوز به یک ویرانه مبدل گشته است ،اما روی هم رفته کارهای عمرانی زیادی صورت گرفته است.

شبير احمد
برعلاوه این که افغانستان طی چهار دهه خسارات ناشی از جنگ های خانماسوز به یک ویرانه مبدل گشته است ،اما روی هم رفته کارهای عمرانی زیادی صورت گرفته است. در بیست سال اخیر با وجود اینکه افغانستان توسط 41 کشورمتجاوز به شمول امریکا اشغال گردیده بود ، نسبتناً کاری های عمرانی اجرا شده است و مردم توقع داشتن تا پروژه های بیشتر عمرانی توسط دولت های وقت راه اندازی می شد، اما با تأسف که در هر پروژه از مفیدیت آن کرده کرده اضرارش زیاد بوده ، چون عملاً مردم افغانستان با چشمان باز مشاهده کردند که در اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی و قرار داد های آن خیانت هایی بزرگی صورت گرفته است. به طور مثال یک پروژه سرک سازی از یک ولایت تا ولایت دیگر به دوالی سه دست خرید و فروش صورت گرفت از همین خاطر بوده که تمامی این پروژه ها ناقص و خلاف خدمت گذاری به وطن و مردم بوده است.اکنون که الحمد لله از یک سال به این سو که امارت اسلامی افغانستان پیروز گردیده دیده می شود در سطح شهر و شهر های بزرگ پروژه های بزرگ باز سازی و عمرانی راه اندازی شده و دولت تصمیم دارد تا با اندک بودجه که در دسترس دارد بتواند پروژه های بزرگ عمرانی را راه اندازی نماید، برای وضاحت بیشتراین موضوع گزارشگر روزنامه ملی انیس گزارشی را از جریان کار های عمرانی و باز سازی شهر که توسط شاروالی کابل پیش برده می شود، تهیه نموده خدمت خوانندگان گرامی تقدیم می گردد.
درابتداد از نو سازی خط دوم جاده بنایی که تا ارزان قیمت امتداد دارد دیدن نمودم و با چندتن از اهالی و عابرین صحبت هایی انجام دادم.
حاجی سیف الدین راننده تکسی که در جاده بنایی الی ارزان قیمت فعالیت دارد راجع به ساخت خط دوم این جاده گفت : خدا شاروال کابل را خیر بدهد کار مردم را بسیار آسا ن و راه را ساده ساخته است از بنایی تا ارزان قیمت در 15 دقیقه رفته می توانیم اما در گذشته از سرک پلچرخی تا ارزان قیمت کرایه موتر بی حد بلند وراه طولانی بود ،اکنون یک نفر به بسیار سادگی تا ارزان قیمت ده الی 15 دقیقه رفته می تواند چون شاروال کابل این خدمت را برای مردم در شهر کابل انجام داده است.خداوند امارت اسلامی افغانستان را آباد و آرام داشته باشد تا بتواند چنین پروژه های بزرگ اقتصادی را برای رفاه مردم راه اندازی نماید وما از امارت اسلامی خویش حمایت می نماییم.
کما ل الدین که در ساحه بنایی راننده ریکشاه است چشم دیده خویش با ساخت خط دوم جاده بنایی تا ارزان قیمت چنین بیان کرد: از سه سال به این طرف در ساحه بنایی ، ارزان قیمت و پلچرخی مصروف کار استم ، با ساخت خط دوم جاده بنایی مردم ارزان قیمت ، پلچرخی و کسانی که برای رفع ضرورت های کاری شان به این دو محل رفت و آمد دارند شاروال کابل و امارت اسلامی افغانستان را دعا نیک می نمایند ، چون برای رفت و آمد مردم و درایوران که در این محلات کار تکسی رانی می نمایند سهولت آمده است هم در قسمت پایین َآمدن کرایه و هم در ساخت جاده نو این کار دولت خود خوش استیم ،
موصوف از مردم و تجاران ملی خواست با شاروالی کابل کمک مالی نمایند تا بتواند جاده های بیشتری را احیا و راه اندازی نماید.حاجی عبدالفتاح باشنده قلعه زمان خان که از مسیر جاده بنایی در حال انتقال مواد خوراکه برای خانه اش بود از ساخت خط دوم جاده بنایی خرسند بود و گفت : با پیروزی امارت اسلامی افغانستان خط دوم جاده بنایی مورد استفاده مردم قرار گرفت و برای رفت و آمد مردم سهولت های زیادی ایجاد شده است. حتی بالای نرخ کرایه موتر نیز تاثیرات خودرا داشته است ،ازدحام این جاده به کلی برطرف شده هر کس می تواند بسیار آسان به طرف ارزان قیمت برود و کرایه موترهم ارزان شده است چون راه کوتاه شده است.وی گفت خداوند دولت را آرام داشته باشد تا شاروالی کابل بتواند بیشتر از این جاده های نو را بسازد.
خانمی که ازگرفتن نامش خود داری کرد گفت:
من داکتر در یکی از شفاخانه های دولتی استم، از دولت به خصوص از شاروالی کابل تشکر می کنم به خاطر ساخت جاده بنایی راه ما را بسیارآسان و ساده شده به سهولت به وظیفه خویش میرویم تا وقتی که این جاده نبود از راه پلچرخی تا وظیفه که می رسیدم یک ساعت و سی دقیقه را در برمی گرفت بی حد راه بندی وسایط بود. اما حالا تا 45 دقیقه به وظیفه خود می رسم.خداوند دولت را توان بدهد که بیشتر این سهولت های زندگی را برای مردم مهیا سازد.
موصوف افزود : بر علاوه اینکه جاده بنایی ساخته شد ه، سرک 15 وزیر محمد اکبر خان جاده شیرپور نیز توسط شاروالی کابل که سال ها توسط زورمندان مسدود شده بود باز گردیده و به یکی از سرک های نمونه مبدل شده است این را می گویند خدمت به مردم و خدمت به خلق خدا من شخصاً از کار کرد های شاروالی و تیم همکاران شاروالی کابل تشکر می کنم.
غلام محمد باشنده قلعه موسی مربوط ناحیه دهم گفت : پروژه های عمرانی در شاروالی کابل باعث ایجاد کار و سهولت های خوبی زندگی برای مردم مهیا کرده است از چند ماه به این سو شاروالی کابل تصمیم دارد که جاده قلعه موسی راالی سرک 15 وزیراکبر خان بسازد کار به شدت آن جریان دارد با اکمال شدن این سرک راه رفت و آمد به طرف ناحیه نهم ، ناحیه هشتم ، ناحیه دهم و حتی برای مردم ناحیه 21 پلچرخی بسیار ساده و آسان می شود و شرکت های ساختمانی نیز صاحب کار می شوند.
خواست ما از شاروالی کابل این است که تمام پروژه های بزرگ اقتصادی را جدی زیر نظرداشته باشد ، هر شرکت ساختمانی و سرک سازی که داوطلبی ساخت جاده ها را برنده می شود به دقت کنترول شود چون در دوره جمهوریت بی حد خیانت در قسمت های جاده سازی چه در شهرکابل و چه در ولایت های کشور صورت گرفته. و اگر به ولایت ها سفر شود خواهید دید که چقدر سرک های نوساخت دوره جمهوریت از بین رفته است چون کنترول و ضمانتی وجود نداشت هر پروژه بزرگ سرک سازی به چندین دست توسط شرکت های برنده خرید و فروش می شد که امروز مردم افغانستان جفای آن را مشاهده می نمایند ، امارت اسلامی افغانستان باید به صورت جدی کارکرد شرکت ها را زیر نظر داشته باشد.
ارشاد احمد که خودرا محصل سال چهارم یکی از پوهنتون های خصوصی و باشنده تایمنی معرفی کردگفت : تا جایی که دیده می شود بعد از پیروزی امارت اسلامی افغانستان کار های عمرانی وپروژه های بزرگ اقتصادی توسط شاروالی کابل راه اندازی شده است ، تغییرات چهارراهی ها و ساخت چندین جاده از جمله می توان گفت : ساخت خط دوم جاده بنایی به سمت ارزان قیمت ، ساحت و قیرریزی جاده 15 وزیر محمد اکبر خان ، سرک کشی جاده چهارهای شهیدا به سمت وزیر محمد اکبر ساخت چهارراهی ها مانند چهارراهی پلازه ، چهارراهی ملک اضغر و اکنون چهارراهی سرک 15 وزیر محمد اکبر خان زیر کار قرار دارد. این همه راه اندازی پروژه های بزرگ اقتصادی و پروژه های زیبایی شهرکابل است ، مردم شهر کابل از این کارکرد شاروالی کابل قدردانی می کنند و از شاروالی کابل خواهان هر چه بهتر و بیشتر این پروژه های زیبا سازی شهر استند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن