گزارش

مردم حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور وجیبه هر فرد است

درشرایط کنونی باید با تمام قوت و توان از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حمایت وپیشتیبانی کرده و دوشادوش‌ این رادمردان تاریخ و حماسه آفرین حرکت نماییم و درهمکاری با این نیروهای دلیر و شجاع، غفلت نورزیده تا در یک محیط امن، با ثبات، پایدار و صلح آمیز زندگی کنیم، خبرنگار روزنامه ملی انیس گزارشی را در این مورد تهیه دیده که تقدیم خوانندگان می گردد.

گزارشگر: نجیب
درشرایط کنونی باید با تمام قوت و توان از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حمایت وپیشتیبانی کرده و دوشادوش‌ این رادمردان تاریخ و حماسه آفرین حرکت نماییم و درهمکاری با این نیروهای دلیر و شجاع، غفلت نورزیده تا در یک محیط امن، با ثبات، پایدار و صلح آمیز زندگی کنیم، خبرنگار روزنامه ملی انیس گزارشی را در این مورد تهیه دیده که تقدیم خوانندگان می گردد.
محمد ادریس ظاهری یک تن از شهروندان کابلدیدگاهش را چنین بیان کرد:
نیروهای امنیتی و دفاعی بازوان توانمند افغانستان استند، شهروندان، صلح و رفاه را در قامت استوار، دلیری و شهامت نیروهای امنیتی کشور تصور می کنند. شجاعت، دلیری و قهرمانی‌های نیروهای امنیتی برعلاوه آنکه تعهد و صداقت شان را در راه دفاع ازخاک، وطن، ناموس و مردم این سرزمین به نمایش گذاشتند بدون شک صفحه جدیدی را در تاریخ پر افتخار کشور رقم زده اند که حماسه های بی‌نظیر فرزندان جان به کف این سرزمین برای همیش در اذهان مردم شریف افغانستان ماندگارخواهد ماند.
امروز هر منسوب نیروهای دفاعی افغانستان به خوبی می‌دانند که وارثان، قهرمانان دلیر و شجاع تاریخ پرافتخار کشورهستند و با کمال افتخار و سربلندی تمام بطور آگاهانه از سرزمین آبایی شان با قبول درد و رنج بی شمار دفاع کردند و گلیم اشغال را از کشور برچیدند. نیروهای امنیتی کشور ازجان، مال و منافع مادی و معنوی خویش در برابر صیانت از نوامیس، عزت، شرف و آبروی وطن شان می‌گذرند، شب ها را در سنگر های سرد نبرد سپری می کنند تا مبادا خون هم وطن شان بریزد و یا کسی به مال و شرف مردم شان تجاوز کند. بناءً ما ارج می‌گذاریم به زحمات و خدمات بی پایان و خستگی ناپذیر این شیران پاسدار و از تمامی ملت غیور افغانستان از زن و مرد پیر و جوان این مرز و بوم تمنا داریم تا در حمایت از نیروهای امنیتی شان درهرحالتی که هستند دریغ نورزند و با نیروهای امنیتی شان همگام باشند. احترام گذاری و حمایت از نیروهای امنیتی باید به عنوان یک بخشی از فرهنگ و عنعنات حاکم برجامعه درآید.
ظریف انعامی یک تن از شهروندان کابل چنین ابراز نظر کرد: نیروهای امنیتی کشور ما در واقع حامی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم بوده و از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند. این نیروها در نبود حمایت های گسترده امارت اسلامی و مردم نمی‌تواند به اهداف کلی شان که تامین امنیت و صلح است دست یابند. این نیروها هیچ وقت جبهه های داغ جنگ را رها نکردند در حالی که هر روز شاهد مبارزات شان در میدان های نبرد هستیم. اما حضور جوانان برای مشارکت در صفوف نیروهای امنیتی چشم گیر وقابل توجه بوده است. نظام و ملت می‌تواند با اقدام های عملی، فرهنگ حمایت از نیروهای امنیتی را در کشور نهادینه بسازد. بخش بزرگ مسؤلیت امارت اسلامی حمایت های ارزشی و فرهنگی از نیروهای امنیتی می‌باشد. طورمثال زمانی که امیرالمومنین حفظه الله از قطعات و جزوتام های نیروهای امنیتی دیدن کرد انگیزه، شجاعت و غیرت این سربازان را چند برابر شد و خیلی از جوانان علاقه مند به جلب و جذب در نیروهای امنیتی کشور شدند، این نشان دهنده عزم راسخ و حمایت همه جانبه رهبری امارت اسلامی در قبال نیروهای امنیتی کشور می‌باشد. پس مسؤلیت هر افغان است که از نیروهای امنیتی کشور حمایت نمایند.
سمیع الله محمدی یک تن از همشریان کابل در مورد حمایت نیروهای امنیتی گفت: نیروهای امنیتی همواره در برابر مخالفان در خط مقدم نبرد بوده از وجب وجب خاک این مرز وبوم دفاع می‌کنند با وجود این همه مشکلات نبود جنگ افزار واکمالات درست نظربه کشورهای منطقه بازهم با شور، انگیزه، حس وطن دوستی خود را از دست نداده همانا با صداقت کامل ازنوامیس ملی وتمامیت ارضی کشور دفاع کرده که ما شهروندان در آرامش زندگی کنیم، مسلماً حمایت ازنیروهای امنیتی حق هر شهروند است باید درمقابل این همه زحمات شبانه روزی آنها که جان‌های را درخطر انداخته اند تا ما در صلح و امنیت زندگی کنیم سپاس گزار و با اشتیاق از دست آوردهای نیروهای امنیتی استقبال نموده دوشادوش بخاطر آوردن صلح و ثبات دایمی درکنارشان همگام باشیم.
صبور احمد زی یک تن از شهروندان در رابطه گفت: در بیست سال اشغال کشور توسط غداران و جنایت کاران تاریخ کشور عزیز ما تمام هست وبودش را از دست داد، تمام زیربناها تخریب شد و پایه های اساسی اقتصادی کشور نابود و ویران گردید و این جنایت کاران روسیاه و شرمنده شکست خورده و از دادن تلفات انسانی و مالی وطن ما را ترک کردند و روسیاه تاریخ گردیده و توسط همین مجاهدین راسخ و وطن دوست پوزشان با خاک مالیده شد دشمنان با تبلیغات زهراگین و کشنده شان باز در صدد مغشوش قرار دان اذهان عامه اند ولی کور خوانده اند که می گویند «آزموده را آزمودن خطا است» این فراریان دیگر جای پا در این سرزمین ندارند و ملت و مردم از بوی بد شان متنفرشده اند و زهرشان تاثیرگزار نمی باشد. ما با تمام نیرو از فرزندان صدیق، راسخ و مجاهد، خود حمایت کرده و از هر لحاظ با آنان همگام خواهیم بود.
امارت اسلامی افغانستان در طول این مدت کم با ایجاد فضای امن، ثبات پایدار و تامین صلح در کشور با ریشه کن کردن پدیده شوم فساد اداری، اخلاقی، اجتماعی، خویش خوری، نژاد پرستی، مواد مخدر، فحشا و منکرات و ده ها پدیده مخرب و دستاورد های بزرگ شان خود را به ملت ثابت کردند و صداقت ایمانی شان سبب گردید که در قلب ملت و مردم جا گیرند و گرفته اند.
ما ملت از پیر و جوان، مرد و زن، خورد و کلان کشور مسئولیت داریم تا با وجه احسن با قوت و توان خویش از فرزندان مبارز، شجاع و دلیر کشور و مجاهدین سربه کف خود دفاع نموده و حمایت کنیم، این وظیفه ایمانی و انسانی ما است.
باید فرهنگ حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را سرتاسری سازیم.
زنده باد نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان و زنده باد حامیان واقعی نیروهای امنیتی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *