سخن انیس

افزایش دلگرمی کشورها به افغانستان

با گذشت هر روز حقانیت افغانستان ثابت میشود و هر کشور به حق بجانب بودن افغانستان متیقن می گردد.

با گذشت هر روز حقانیت افغانستان ثابت میشود و هر کشور به حق بجانب بودن افغانستان متیقن می گردد.
زمانی که دروازه ی فتوحات باز شد و امارت اسلامی افغانستان به پیروزی می رسید، تمام جهان روزهای سخت و دشواری را برای افغانستان پیشبینی میکردند و همه از حاکمیت امارت اسلامی خوف و هراس داشتند.
حالا که بیشتر از یک سال از پیروزی امارت اسلامی میگذرد، جهان شاهد حکومتداری خوب، محو فساد، ساختوساز بهتر در این کشور هستند.
این امر، دیدگاه جهان را در قبال امارت اسلامی افغانستان تغییر داده است و بسیاری از کشورها به این باورشده اند که؛ بهتر از امارت اسلامی در افغانستان، حکومتی متصور نیست و دیگر هیچ حکومتی در این کشور نتیجه ی مثبت و ملموسی نخواهد داشت.
جهان در ۴۴سال انقلاب، در افغانستان حکومت های گوناگونی را تجربه کردند و خصوصاً در بیست سال پسین، شاهد حکومت هایی در افغانستان بودند که جز فساد، اختلاس، نفاق، تعصب، تقلب، ملوکالطوایفی، بی عدالتی، کارهای مافیایی، وطن فروشی، بردگی و حیف ومیل پول های بادآورده، کدام برنامه ی دیگری روی دست نداشتند.
اما با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، چهرهی شهرها کاملاً تغییر نمود و افغانستان، رنگ و رونق تازهای را به خود گرفت.
کابل و دیگر شهرها که لبالب از معتادین و گداها بودند، امروز به شهرهای بدون معتاد و گدا و حتی افغانستان از وجود مواد مخدر پاک شده است و این کشور با گذشت هرلحظه زیبایی و شکوفایی روزافزونی را تجربه می کند.
امارت اسلامی افغانستان با امکانات اندک و وقت کم، کارهای بزرگی را انجام داد و توانست؛ افغانستانِ آزاد، آرام، متحد، مستقل و مقتدری را تمثیل کند و تندیس زیبایی از افغانستان پردستاورد را در انظار جهانیان به نمایش بگذارد.
از همین جهت است که کشورها با گذشت هر روز به افغانستان، دلگرمی پیدا میکنند و سفارتخانه های افغانستان، مقیم کشورهای شان را در اختیار امارت اسلامی، یکی پی دیگری قرار می دهند.
همه دراین اواخر گواه هستیم که کشور ترکیه و جمهوری اسلامی ایران، سفارت های افغانستان مقیم آن دو کشور را در اختیار امارت اسلامی قرار دادند و روابط دیپلوماتیک و بسیار دوستانه ی خویش را با افغانستان برقرار نمودند.
قرار معلومات برخی از کشورهای دیگری نیز دستِ دوستی به سوی امارت اسلامی دراز کرده اند و قرار است که در روزهای نزدیک، سفارت افغانستان در کشورهای شان را در اختیار امارت اسلامی افغانستان قرار دهند و برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی دست به کار شوند.
این امر، می رساند که آینده ی بهتری در انتظار افغانستان است و زود است که این سرزمینِ مصیبتزده و داغدیده، از منجلاب بدبختی بیرون شود و فردای درخشانی را تجربه نماید.
انشاءالله العظیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *