افغانستان

از سومین سالگرد توافق‌نامه دوحه تجلیل به‌عمل می‌آید

سران امارت اسلامی افغانستان از دهم حوت که مصادف است با سومین سالگرد امضای توافق‌نامه میان امریکا و امارت اسلامی افغانستان در دوحه، تجلیل به‌عمل می‌آورند.

سران امارت اسلامی افغانستان از دهم حوت که مصادف است با سومین سالگرد امضای توافق‌نامه میان امریکا و امارت اسلامی افغانستان در دوحه، تجلیل به‌عمل می‌آورند.
قرار است امروز محفل بزرگی به همین مناسبت برگزار شود که در آن بزرگان حکومتی، شاعران، نویسندگان و فرهیختگان ملت اشتراک می‌ورزند.
مسئولین بلند پایه امارت اسلامی افغانستان در این محفل پرشکوه سخنرانی خواهند نمود و از مزایا و خوبی‌های این روز یادآوری خواهند کرد.
در این محفل، چهره‌های جهادی، بزرگان قومی، استادان و نخبگان ابراز نظر خواهند نمود.
سه سال قبل توافق‌نامه صلح دوحه در ۲۹ فبروری ۲۰۲۰ برابر با ۱۰ حوت ۱۳۹۸ در حضور وزیر خارجه امریکا بین نماینده ویژه این کشور زلمی خلیلزاد و ملا عبدالغنی برادر آخند نماینده امارت اسلامی افغانستان به‌امضا رسید.
مردم افغانستان روز امضای این توافق‌نامه را، روز رنگین در تاریخ کشور دانسته و آن را روز پایان اشغال بیست ساله امریکا می‌نامند.
امریکا با امضای این توافق‌نامه، تمام سربازان خود را ازین کشور بیرون نمود و عملاً مجبور به ترک این کشور شدند.
بیست سال جنگ در افغانستان و ضررهای پی‌درپی امریکا در این کشور، امریکا را وادار نمود تا تن به صلح داده و با امارت اسلامی افغانستان، روی میز مذاکره بنشیند.
زمانیکه این توافق‌نامه به‌امضا رسید، افغانستان از اشغال امریکا رهایی یافت و این کشور فصل تازه‌ی را آغاز کرد.
مردم افغانستان در سراسر کشور، با شور و هیجان ازین روز تجلیل نموده و ندای آزادی و فتح و پیروزی را سر می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *